Surfaces to nowy projekt Adama Ankiewicza, architekta i założyciela manufaktury Warssawa. Kultowa MEWA, czyli ręcznie wykonany cementowy kafel o charakterystycznym kształcie, stała się bliższa randze dzieła sztuki, niż kiedykolwiek wcześniej. Choć każdy kafel jest niepowtarzalny, dopiero większa kompozycja pozwala na ukazanie jego pełnego potencjału.
Projekt Surfaces to próba nawiązania do twórczości Hanny i Gabriela Rechowiczów, autorów warszawskiej mozaiki z lat 60. I 70. Ich dzieła zdobiły najważniejsze obiekty architektury powojennego modernizmu Warszawy, m.in. Dom Chłopa, Supersam, baseny Legii. Obecnie zapomniane, utracone czy też tylko częściowo zachowane. Projekt „Surfaces by Adam Ankiewicz” to próba przywrócenia pięknej tradycji poprzez współczesną interpretację zagadnienia. Kompozycje, które powstały w ramach projektu doskonale sprawdzają się zarówno w przestrzeni publicznej jak i prywatne dzieła sztuki oscylujące na granicy rzeźby, designu i malarstwa.
MEWA zaraz po powstaniu została dostrzeżona przez branże w kraju zdobywając nagrody Młodzi na start ELLE Decorations, Dobry wzór Instytutu Wzornictwa Przemysłowego oraz wygrywając Silver A’Design Award w Mediolanie w 2017 roku. Sam projekt zadebiutował na targach 100% Design w Londynie, gdzie spotkał się z wielkim uznaniem. Kompozycji Adama Ankiewicza nie da się jednoznacznie określić. Potwierdzili to również eksperci świata sztuki z największych domów aukcyjnych w kraju kwalifikując kompozycje Ankiewicza na aukcje sztuki.
Nieskończone możliwości
Z czasem okazało się, że MEWA nie ogranicza się tylko do ceramiki betonowej, a sam Ankiewicz poszukuje coraz to nowych rozwiązań dla swoich kompozycji. Tak powstały drewniane kafle umiejętnie wkomponowane w prace cyklu Surfaces, a obecnie trwają prace nad chromowanymi kaflami odbijającymi przestrzeń jak dzieła Anish Kapoor’a.