Terrakotowa kultura designu

Projektantka Patricia Urquiola stworzyła kanapę i stolik dla hiszpańskiej marki tekstylnej Gan, której korzenie sięgają XVI-wiecznych Indii. Główną koncepcją kolekcji Garden Layers jest odniesienie się do bogactwa architektury i tradycji Imperium Mogołów, które władało Indiami przez około trzy stulecia.

Kolekcję Garden Layers tworzyła pierwotnie seria dywanów, mat i poduszek. Nowe części zbioru to leżanka i drobny stolik, uzupełnia je zaprezentowane w 2017 roku przedmioty. Innowacyjne tkaniny i wypełnienia, wraz z szeroką gamą wzorów i kolorów, sprawiają, że Garden Layers to nieskończenie elastyczna kolekcja, w której połączyć można różne elementy i dopasowywać je w celu dostosowania do indywidualnych potrzeb.

„Garden Layers nada kolorytu każdej powierzchni, niezależnie od klimatu i pory roku. Dzięki nowatorskiemu zastosowaniu materiałów kolekcja może być układana na każdym rodzaju nawierzchni, w tym na desce, trawie, betonie lub nawet piasku” – zdradza właściciel marki Gan.

Stoły

Stoliczki produkowane są w kwadratowej i prostokątnej formie o powierzchni 60cm x 60 cm, bądź 60cm x 90 cm, wykonane zostały z malowanego proszkowo aluminium, dostępnego w kolorach: terakotowym, szarym i zielonym.

Leżanki

Leżanki dostępne są w trzech kombinacjach kolorystycznych. Rama mebla wykonana została z terakoty, w spójny sposób nawiązując do tradycji Mogołów. Projekt Urquioli oferuje dowolność w wyborze kolorystyki i faktury, od stelaża do poszycia.

Garden Layers to pierwsza kolekcja outdoorowa, którą produkuje Gan, siostrzana marka firmy meblowej Gandiablasco. Patricia Urquiola, zainspirowana bogactwem projektowym ludów wcześnie zamieszkujących Indie, zdecydowała się na współpracę z Gan.

„Kultura Mughal świętowała przyrodę i przestrzeń na zewnątrz, a ogrody i tarasy były wspólnymi przestrzeniami do relaksu i rozmowy”.

Nowe produkty zadebiutowały podczas trwania tegorocznej edycji Milan Design Week, wraz z nową kolekcją modułowych sof, dywaników i ekranów Neri & Hu, które na celu mają połączenie z potrzeb nowoczesnej szkoły designu, z wrażliwością na sztukę wschodnich artystów.