Plakaty jak z bajki. Dobrosława Rurańska dla Brambla

Portfolio Brambla, pierwszego polskiego inkubatora kreatywności, wzbogaciło się o nowe plakaty z serii „Bajki“ zaprojektowane przez młodą graficzkę Dobrosławę Rurańską. Seria obejmuje cztery plakaty: „Calineczka“, „Czerwony Kapturek“, „Mała Syrenka“ oraz „Królowa Śniegu“.

Artystka zaprojektowała plakaty, które urzekają wyciszoną paletą barw i stylistyką nawiązującą do dziecięcej kreski. Mnogość elementów jest symbolicznym odwołaniem do bogactwa baśni. Ten niesamowity labirynt jest też rodzajem swoistego zaproszenia dziecka do poszukiwań i samodzielnych wypraw w magiczną krainę bajek.

„Chciałam, żeby plakaty były taką mała przygodą, żeby można było w nich wizualnie zagrać w chowanego, trochę po nich „pospacerować”, tak jak mali bohaterowie baśni podróżować przez zmyślone światy“ – mówi Dobrosława Rurańska.

Plakaty adresowane są do dzieci, ale niezwykły kunszt autorki, powoduje, że poruszają one również wyobraźnię dorosłych, którzy chętnie obudzą w sobie dawno uśpione dziecko.

Brambla. Wyciągamy z szuflad dobre projekty

Brambla to marka, oferująca młodą, polską grafikę i wzornictwo w limitowanych seriach. Jej nadrzędną ideą jest tworzenie inkubatora kreatywności, dzięki któremu utalentowani studenci i absolwenci wydziałów projektowych ASP mają szansę wdrożyć swoje projekty.
Brambla stawia na dobry design, na co dzień współpracując z projektantami grafiki i przedmiotów użytkowych. Dotychczas powstały produkty w trzech seriach: Bawełna, Dom, Papier, dostępne zarówno w sklepie internetowym marki, jak i concept storeach w całej Polsce. Za produkt Stołek Królika, dzieło warszawskiego studia UAU Project, marka otrzymała prestiżowe wyróżnienie Must Have w ramach festiwalu
ogromny szacunek dla rzemiosła i ręcznej roboty, tworząc swoje produkty, gdy tylko to możliwe, wykorzystuje tradycyjne techniki produkcyjne. Współpracę z rzemieślnikami chętnie opisuje w ramach swojego „internetowego warsztatu” BrambLAB.

Oprócz designu produktowego w branży wyposażenia wnętrz, bardzo ważnym elementem działań jest wydawnictwo książek dobrze zaprojektowanych. Wśród nich znalazł się „Praktyczny Poradnik Młodego Projektanta” dyplom Magdy Rolki. Autorka prowadzi rozmowy z najbardziej zanymi, polskim projektantami graficznymi – wśród rozmówców znaleźli się Katarzyna Bogucka, Kuba Sowiński, Ola Cieślak. W rezultacie powstała bardzo autentyczna publikacja, w której projektanci szczerze i bez zbędnej kokieterii opowiadają o specyfice zawodu, o swojej filozofii pracy, o sposobach na mobilizację do pracy, o poszukiwaniu inspiracji i wielu innych aspektach projektowego warsztatu.

„Produkty powstają na specjalnie zamówienie. Czasami wyciągamy je jednak ludziom z szuflady i nie możemy uwierzyć, że do tej pory nie ujrzały światła dziennego. Wierzymy, że najważniejszy jest pomysł i projekt. Chcemy robić rzeczy, które są po prostu dobre. Pracujemy z ludźmi, których lubimy i cenimy, bo tylko wtedy ma to sens i tylko wtedy przynosi dobre efekty” – mówi Małgorzata Tomaszkiewicz-Ostrowska, założycielka Brambli.