Projekt B25: beton architektoniczny w elementach wnętrz

Beton we wnętrzach to ostatnio widoczny trend. Wie o tym marka Projekt B25. Ciekawi jesteście skąd wziął się pomysł na nazwę i koncept?

„Nazwa Projekt B25 wzięła się od polskiego oznaczenia najbardziej popularnej klasy betonu – B25. Obecnie jest to już nieaktualny symbol, jednak postanowiliśmy poprzez nazwę naszego projektu podkreślić pochodzenie przedmiotów, które w całości zostały zaprojektowane i wykonane w Polsce. Sama nazwa B25 nie ma związku z klasą betonu, której używamy do produkcji naszych wyrobów. Są to specjalnie zaprojektowane receptury z użyciem materiałów nowych generacji” mówią właściciele Projekt B25.

Wykorzystując nowe technologie są w stanie zaproponować produkty wykonane z betonu architektonicznego o grubości jedynie 6-10 mm. Tak małe przekroje w połączeniu z nowoczesną stylistyką pozwalają na uzyskanie efektu lekkości elementu, przy jednoczesnym zachowaniu surowego charakteru materiału jakim jest beton.

„Projekt jest dynamicznie rozwijającym się pomysłem dwójki młodych ludzi. Elementy wyposażenia wnętrz to pierwszy etap całego projektu związanego z betonem architektonicznym, który będzie się rozwijał przez najbliższe lata” dodają.

Najnowszym projektem marki jest beton w szalunku.

„Po wielu przemyśleniach, próbach i tonach przelanego betonu wiemy, że elementem nieodłącznie związanym z produkcją nietuzinkowych przedmiotów z betonu jest jego forma. Forma w budownictwie nazywana jest szalunkiem. Ten właśnie szalunek (w naszym przypadku jest to sklejka) postanowiliśmy wykorzystać jako materiał „łagodzący” surowość betonu. W wyniku czego mamy do czynienia z projektami łączącymi w sobie dwa materiały : beton oraz wysokogatunkową brzozową sklejkę szalunkową. Lekkość drewnianej sklejki, oplecionej ciemnym laminatem, tworzy niezwykłe połączenie z niezrównaną gładkością betonu architektonicznego”

Udostępnij ten artykuł
Napisane przez

Redaktor w PLN Design

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zapisz się do newslettera
Wpisz szukane słowo i kliknij enter