Two or three things: Zainspirowane filmem

Każdego z nas inspiruje coś zupełnie innego, dla jednych jest to fragment książki, inni potrzebują do tego muzyki a jeszcze inni filmu. I tak jest właśnie z marką Two or three things

Po pierwsze inspiracja

Objects and photographic documentation have been inspired by J-L Godard’s film ‚2 or 3 Things I Know About Her’ from 1967.

„Where is the truth? En face, or in profile? But first of all, what is the object itself? Maybe the object would be what makes the connection between one subject and the another, the object allowing us to live in the society, to be together. But since social relations are always ambiguous, since my thoughts divide as much as unit , and my words unite by what they express and isolate by what they omit. Since I can’t escape the objectivity crushing me, neither the subjectivity, which expelling me. Since I can’t rise to the state of being, nor collapse into nothingness – I have to listen, more than ever I have to look around me at the world.”

Po drugie adaptacja

Oryginalny projekt stołu z 2013 roku zainspirowany filmem ‚2 or 3 Things I Know About Her’ i wywiedziony bezpośrednio z przywołanej wcześniej sceny. Adaptacja zawarta w projekcie tego stołu odnosi się zarówno do filozoficznych dociekań poruszonych w filmie jak i do samego obrazu i konkretnych kadrów tej sceny.

Blat wykonany jest ze starannie selekcjonowanych płatów orzecha kalifornijskiego nawiązujących  swoim wzorem do wirującej kawy przedstawionej w filmowym kadrze. Zachowano również podobieństwo (odniesienia) w kolorystyce podstawy stołu oraz w jego detalach.  Stół stoi na smukłych, zwężających się ku ziemi nogach, nawiązujących do  lat 60’.

W pierwszej wariacji zrezygnowano z bezpośrednich skojarzeń z filmowym obiektem lecz zachowano plastyczne nawiązania, przekształcając je według zasad symetrii i centrycznego podziału.

Blat wykonany jest z płatów orzecha kalifornijskiego o mocnym kolorze i wyrazistym rysunku usłojenia. Wzory blatów tej serii charakteryzują się silnie zarysowanym podziałem koła na segmenty. Podstawa stołu i jego charakterystyczne nogi nawiązujące kształtem do lat 60’ występują w kilku dodatkowych kolorach. Całość dopełnia nieodłączny dla tej  serii złoty rant.

Druga wariacja to zdecydowane odejście od oryginalnych inspiracji i nadanie stołom znacznie spokojniejszego charakteru. Jasna barwa forniru z topoli i dopełniające ją delikatne pastele podstawy nadają tym stołom cech łagodności i niezwykłego ciepła.

Blat wykonany jest z płatów forniru z topoli syberyjskiej o nienarzucającym się rysunku usłojenia. Ostateczny charakter tym stołom nadaje dopełnienie tonalne wybranymi kolorami nóg i rantu.

Ta wariacja powstała w wyniku poszukiwania nowych form wyrazu poprzez eksperymenty z wzajemnym dopełnianiem się barw blatów i podstaw. Stoły tej serii mają zdecydowanie odważniejszy i bardziej wyrazisty charakter.

Fornir wykonany z topoli zabarwiony został seledynowo-niebieskimi kolorami. Ten niepowtarzalny efekt osiągnięto wykorzystując rzadkie barwniki oraz specjalną technikę barwienia, dzięki której obiekt nabrał niespotykanego dotąd charakteru.

Wprowadzenie silnej symetrii w obrębie samego kształtu stołu pozwoliło zaprezentować nowe unikatowe wzory rysunku forniru, które przywodzą na myśl skrzydła motyli lub rysunki Testu Rorschacha.

O materiałach

„Najważniejszym materiałem wykorzystywanym przy produkcji naszych stołów są płaty naturalnego forniru. Standardowo stosujemy fornir z orzecha kalifornijskiego i topoli, a na specjalne zamówienie także z innych gatunków drzew liściastych. Niepowtarzalne z natury płaty forniru są starannie selekcjonowane pod kątem rodzaju i intensywności rysunku drewna, a także jego barwy, aby ich cechy spójnie współtworzyły  ostateczny charakter stołu, do którego produkcji zostaną przeznaczone” – mówi Danuta Włodarska z  Two or three things.