Bozzetti, czyli…szkice jako namacalny ślad pomysłu

Nowa marka, ale z bogatym doświadczeniem w branży wnętrzarskiej. Ich zdaniem produkcję mebli ogranicza jedynie inwencja twórcza. Zatem można powiedzieć, że w ich wykonaniu proces ten jest nieograniczony! Poznajcie Bozzetti, które zadebiutowało na poznańskich Targach – Meble Polska 2019!

Od koncepcji do realizacji. Początki marki Bozzetti

Pomysł na działalność narodził się i dojrzewał w świadomości architektów już od dawna. Wieloletnie doświadczenie w branży zdobyte poprzez prowadzenie własnej pracowni architektury B&B Design oraz projektowanie mebli dedykowanych konkretnym przestrzeniom, skłoniło założycieli Bozzetti do kolejnego kroku. Postawiono na projektowanie mebli jako kolekcji niepowiązanej z ich tematami wnętrzarskimi.

Połączenie doświadczeń projektowych z doświadczeniem realizacyjnym przyjaciela spowodowało, że zamiary przełożono na czyny i tak oto powstała firma, którą tworzą trzy osoby: para projektantów: Karolina Błażucka i Marek Błażucki, oraz Rafał Zadora czuwający nad produkcją.

Chcieliśmy stworzyć markę, której zakres produkcji będzie na tyle różnorodny, na ile pozwoli nasza pomysłowość. Stąd też pomysł na aktywację, w celu realizacji tego zamierzenia, rzemieślników z obszaru Kalwarii Zebrzydowskiej, co ma nam dać swobodę realizacyjną w zakresie stosowanych technologii” – zdradził nam Marek Błażucki, jeden z założycieli marki.

Marka posiada modele pozwalające na dostosowanie wykończeń do określonych potrzeb, a poprzez możliwość ich łączenia, dają duże możliwości personalizacji mebla. Dostępne są również obiekty, które realizując określone funkcje, mają po prostu cieszyć, na co przykładami są produkty: Diag, Szyfoniera czy Tremo. Istniejąca możliwość personalizacji mebli, skierowana w dużej mierze do projektantów wnętrz, którzy mogą, poprzez proste działania, dostosować charakter mebla do swoich potrzeb.

Francuska Szyfoniera

Jednym z produktów marki, jest słynna Szyfoniera, czyli wąska komódka wprowadzona we Francji w XVIII w. Dawniej, służyła przeważnie do przechowywania bielizny i kosztownych dodatków stroju kobiecego. Jako odrębny mebel raczej wymarła (przynajmniej, jeżeli chodzi o nazwę). Szyfoniera Bozzetti to wyobrażenie, jak mebel mógłby wyglądać w XXI w.

Sukces widziany oczami twórców Bozzetti

„Jako entuzjaści, każdy drobny krok w realizacji naszego przedsięwzięcia odbieramy jako sukces – decyzję, że to robimy, pierwszy prototyp, udział w targach, zainteresowanie zwiedzających, Złoty Medal za biurko Diag, sprzedany mebel, wdrożenie kolejnego modelu itd. Sukcesem jest to, że możemy robić to, co lubimy”- dodaje Błażucki.

Cena i jakość – nierozerwalne parametry!

W proponowanych przez markę rozwiązaniach są realizowane produkty, których jakość jest z góry określona, poprzez zastosowane materiały, sposób ich łączenia, lakierowanie monolitycznych brył itp. Zatem cena jest wynikiem realizacji tych założeń, jednak z dołożeniem starań, by stworzyć produkt jak najtaniej, ale bez niekorzystnego wpływu na jakość produktu finalnego.

Inspiracje podsyła świat

„Czasem w rozmowie pada słowo, które uruchamia łańcuszek skojarzeń, wniosków i pomysłów – trudno do końca to określić. My dbamy o to, żeby zaproponować coś, co sami uważamy za oryginalne! Nie prowadzimy badań, nie kopiujemy tego, co się akurat dobrze sprzedaje. Za to każdy ze wdrażanych projektów rejestrujemy w EUIPO” – przyznaje projektant.

Jego zdaniem brak konieczności zamykania się w sztywnych ramach nie wpływa dobrze na kreatywność. Istotą rzeczy jest poszukiwanie, a nie powielanie, dlatego ważne w tym poszukiwaniu jest to, aby „modne” dziś wnętrze, nie stało się niemodne już jutro. Jak się okazuje, projekt szyfoniery ma już 20 lat i powstał krótko po dyplomie, kiedy marka Bozzetti jeszcze nie istniała. Dlatego wiele osób uważających projekt za świeży, jest pod dużym zaskoczeniem!

Na pytanie, jakich rad marka Bozzetti udzieliłaby wszystkim szykującym się do odświeżenia wnętrz, otrzymaliśmy odpowiedź, że perfekcyjnie rozwiązany układ funkcjonalny: czy to w odniesieniu do całości przestrzeni, czy poszczególnych jej fragmentów – stanowi podstawę we wnętrzu. Bez tego najpiękniejsze rozwiązania tracą na wartości.

W planach na najbliższy rok, Bozzetti ma udział w Targach Poznańskich Meble Polska 2020, na które serdecznie wszystkich zapraszają. My również dołączamy się do tego zaproszenia oraz życzymy marce dalszych sukcesów!

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera.

wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od klientów PLN Design.

Wpisz szukane słowo i kliknij enter