MOOOI: piękno i rozmach

MOOOI: piękno i rozmach

Niewiele jest marek o tak wyrazistym charakterze jak Moooi – jej propozycje można kochać lub nienawidzić, ale na pewno nie można przejść wobec nich obojętnie. Spektakularne oświetlenie, niecodzienne formy mebli i zaskakujące dodatki sprawiają, że wnętrze staje się wyjątkowe, magiczne, zabawne i niezapomniane. Można się o tym przekonać odwiedzając showroomy Mesmetric.

Każda wizyta w świecie kreowanym od ponad 15 lat pod artystycznym kierownictwem Marcela Wandersa jest niczym wyprawa do baśniowej krainy. Pieczołowicie zaaranżowane i wyreżyserowane prezentacje marki na targach w Mediolanie stały się już legendarne, a odwiedzający je goście zawsze mogą liczyć na niecodzienne wrażenia. Moooi nie boi się rozmachu, ani naprawdę imponujących rozmiarów – czego dowodzi zamieniając ogromną halę w Zona Tortona w krainę pełną luksusu, poczucia humoru i zmysłowości. Ta umiejętność operowania istotnie dużą skalą sprawia, że propozycje Moooi znakomicie sprawdzają się w różnego rodzaju wnętrzach publicznych – wystarczy nawet jeden umiejętnie dobrany przedmiot z oferty holenderskiej firmy, by nadać charakter ogromnemu hotelowemu lobby, teatralnemu foyer czy wnętrzu ekskluzywnej restauracji.

Geniusz z Amsterdamu
Styl Moooi kojarzy się nieodparcie z nazwiskiem Marcela Wandersa – współtwórcy marki, jej dyrektora artystycznego i głównego projektanta. To jego ekscentryczne pomysły sprawiają, że Moooi odniosło tak ogromny sukces i cieszy się uznaniem na całym świecie. Styl Wandersa trudno określić jednym zdaniem. Na pewno lubi dekoracyjność i zabawę skalą przedmiotów. Chętnie szuka inspiracji w historii – pełnymi garściami czerpie z tradycji holenderskiego malarstwa, sztuki użytkowej i architektury. Lubi zabawne detale i nowe technologie – wiele z produktów Moooi wymagało do stworzenia czegoś więcej niż nieposkromiona wyobraźnia. Trzeba też przyznać, że ma niezwykły talent do pozyskiwania utalentowanych współpracowników, bo obok niego dla Moooi projektują m. in., Jurgen Bey, Bertjan Pot, Maarten Baas, Jaime Hayon, Neri & Hu, Joost van Bleiswijk, Studio Job i Nika Zupanc. To również Wanders zaprosił do współpracy fotografika Erwina Olafa, którego tajemnicze, mroczne zdjęcia stały się nieodzownym elementem wizerunku marki.

Na zamówienie
Architektom i projektantom wnętrz oraz swoim klientom Moooi proponuje także coś, czym może pochwalić się bardzo niewiele marek – możliwość personalizacji swoich produktów. Szczególnie dobrze widać to na przykładzie dywanów, które dzięki specjalnemu konfiguratorowi można precyzyjnie dopasować do swoich potrzeb. A jeśli, mimo to ktoś nie znajdzie niczego satysfakcjonującego w bogatej bibliotece wzorów, wtedy Moooi proponuje mu stworzenie unikalnego wzoru na zamówienie – co ma szczególne znaczenie przy tworzeniu wykładzin obiektowych.

Wiele produktów Moooi ma już status ikon designu – to przedmioty które inspirują, poruszają i budzą emocje. Choć wielokrotnie były tematem dyskusji i kontrowersji na pewno nie sposób odmówić im siły wyrazu, jakości wykonania i wdzięku.

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

Wpisz szukane słowo i kliknij enter