Nowa kolekcja od FRØPT – NORWEGIAN WOOD

FRØPT to marka, która specjalizuje się w produkcji frontów kuchennych dopasowanych do systemu METOD IKEA. Założona została przez Magdę Milejską i Kasię Kurowską-Loedl. Koncept bazuje na globalnym trendzie, który ma swoje początki w Skandynawii i sprowadza się do hakowania mebli szwedzkiego giganta. Dzisiaj prezentujemy najnowszą kolekcję  NORWEGIAN WOOD.

Indywidualny charakter

Najnowsza kolekcja frontów kuchennych marki FRØPT jest pochwałą prostoty, indywidualnego charakteru oraz niedoskonałości natury. Kolekcja NORWEGIAN WOOD to także ukłon w stronę japońskiej estetyki. W swojej drugiej kolekcji FRØPT konsekwentnie odwołuje się do natury, ale tym razem marka zaakcentowała jej zmienność i niepowtarzalność. Pracując nad designem NORWEGIAN WOOD właścicielki inspirowały się swoją codziennością, podróżami, czerpały także ze świata sztuki – rzeźby i malarstwa. W efekcie powstała zmysłowa kolekcja, którą chce się dotknąć i poczuć. W produkcji frontów z nowej kolekcji postawiono na fornir naturalny, dlatego właśnie NORWEGIAN WOOD w swojej podstawie nawiązuje do piękna nieperfekcyjnej natury. Tak, jak w przyrodzie każde
drzewo jest inne, tak i fornir z niego uzyskany za każdym razem jest inny. Zmienność tego materiału jest działaniem żywiołów. Sęki, różnorodność usłojenia i odcienie barw stanowią o jego unikatowym i pierwotnym pięknie.

Fronty z najnowszej kolekcji można wybrać w 5 wyselekcjonowanych wybarwieniach drewna:
• brzoza naturalna,
• dąb bagienny,
• dąb wędzony,
• dąb naturalny
• orzech amerykański.

Fornir w kilku odsłonach

Materiały zostały starannie wyselekcjonowane w kilkumiesięcznym procesie, tak by finalnie fronty w dowolnie wybrany wybarwieniu mogły zagwarantować niepowtarzalną kuchnię. Najbardziej wyszukanym fornirem dostępnym w naszej kolekcji jest dąb bagienny. Powstał z powalonych przez zjawiska naturalne dębów, które przeleżały od 400 do 4000 lat pod powierzchnią wody. W wyniku wieloletniej reakcji z zawierającą żelazo wodą drewno nabrało ciemnej, prawie czarnej barwy.

Wybarwienie forniru tworzy się w sposób naturalny, nie jest przez nas bejcowane, dlatego kolor i jego nasycenie różni się w zależności od partii, rzadko przyjmując barwę czystej czerni – podkreśla Magda Milejska, współzałożycielka FRØPT.

Każde wybarwienie drewna dostępne jest w 4 zaprojektowanych modelach kolekcji:
• Pure – klasyczny gładki front, do którego można zastosować zarówno otwieranie push-open, jak i uchwyty według własnego wyboru,
• Blade – front z frezowanym na całej długości uchwytem,
• Stripe – front z frezowanymi pasami,
• Modern Square – model z wyfrezowanymi prostokątnymi uchwytami o długości 15 lub 55 cm,
• Uzupełnieniem oferty modeli są panele dzielące – Dividers, które mogą być zastosowane do każdego modelu kolekcji.

Najważniejsze lite drewno

Podstawą frontów jest lite drewno w postaci płyty stolarskiej, w przypadku frontów z widoczną krawędzią stosowana jest sklejka brzozowa. Fronty oraz wszystkie panele i elementy dodatkowe mają grubość 18 mm i zabezpieczone są lakierem, który odpowiednio chroni fornir, pozwalając jednocześnie na zachowanie charakterystycznej dla drewna naturalnej struktury. Kolekcja stanowi propozycję dla wszystkich tych, którzy chcą kreatywnie podejść do projektu swojej kuchni.

Wyselekcjonowane przez nas naturalne materiały pozwalają tworzyć prawdziwe i  niewymuszone wnętrza. A prostota i ponadczasowość projektów pozwala łatwo zrealizować wnętrzarskie inspiracje o wymarzonej i bardziej osobistej kuchni. Takiej, w której każdego dnia można czuć się wyjątkowo i z przyjemnością spędzać czas, nie tylko gotując – dodaje Katarzyna Kurowska-Loedl.

Sesję zdjęciową kolekcji Norwegian Wood wykonało studio PION. W kadrach nieprzypadkowo znalazły się prace cenionych i zaprzyjaźnionych z marką polskich artystek – ilustratorki Ani Nogalskiej i rzeźbiarki Marty Cierluk oraz twórców sztuki użytkowej – Plankton dla domu, Creare Studio, Mleko Living, Łyko. Uzupełnieniem scenografii zostały także rzeźby studentów Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych – Kai Tarłowskiej, Karoliny Rybińskiej oraz Igora Klukowskiego.

O marce FRØPT możecie jeszcze przeczytać TUTAJ i TUTAJ.

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

Wpisz szukane słowo i kliknij enter