Kalva – ręcznie tworzona porcelana

Porcelana, nazywana w dawnych czasach „białym złotem” była synonimem luksusu. Na jej posiadanie w domu mogli pozwolić sobie tylko najzamożniejsi. Dzisiaj to produkt ogólnodostępny. Każdy z nas posiada w domu kubki, podstawki, talerze i inne akcesoria z porcelany. Aby się wyróżnić, szukamy ręcznie malowanych produktów z niewielkich manufaktur. Takie poszukiwania zaprowadziły nas do Krakowa, gdzie natrafiliśmy na markę Kalva.

Porcelana z niewielkiej manufaktury

Kalva to niewielka rodzinna firma, która powstała w Krakowie 5 lat temu. Marka działa głównie na zasadach manufaktury i tworzy ręcznie zdobioną porcelanę. Dwa, a nawet trzy pokolenia czuwają nad tym, aby w ich pracowni powstawały oryginalne i najwyższej jakości przedmioty. Produkty, które zachwycają i wywołują uśmiechy na twarzy przez długie lata. Jak zaczęła się ich przygoda z porcelaną?

Przygoda z porcelaną

Magda Barcik, jedna z założycieli marki Kalva już na studiach rozpoczęła swoją przygodę z produktami typu „handmade”. Gdy zaczęła tworzyć ręcznie malowaną porcelanę okazało się, że na rynku jest duże zapotrzebowanie na tego typu produkty. Z czasem porcelana wyparła inne obszary jej działalności. Magda postanowiła podążać za oczekiwaniami klientów i skupić się na tym, co najbardziej im się podoba.

Porcelana marki Kalva to połączenie dwóch aspektów. Z jednej strony to tworzenie przyjemnych i przede wszystkim użytkowych przedmiotów, które będą służyły przez długi czas. Z drugiej strony to ciągła obserwacja rynku, trendów i oczekiwań klientów. Wszystkie opinie brane są pod uwagę. Wiele wzorów powstało lub zmieniło się pod wpływem sugestii klientów.

Spersonalizowana porcelana

Ważną częścią działalności Kalva są produkty spersonalizowane lub realizowane na indywidualne zamówienie. Właściciele marki wcześniej nie zdawali sobie sprawy, jak ważną kwestią jest umożliwienie klientom wpływu na końcowy wygląd produktu. Dzięki temu mają oni możliwość stworzenia unikatowej ceramiki na prezent z własnym dopiskiem, imieniem lub cytatem, który zostanie zapamiętany na lata.

„Sukcesem marki Kalva jest to, że mamy stałych klientów, którzy (możemy to śmiało stwierdzić) stali się naszymi przyjaciółmi. Wracają do nas po prezenty na przeróżne okazje, niektórzy obdarowali całą rodzinę naszą porcelaną i wciąż wracają po więcej. Ta więź, te znajomości to dla nas bezcenna nagroda za trud włożony w naszą pracę” – mówi Magda Barcik.

Funkcjonalność to podstawa

Właściciele marki Kalva starają się tworzyć porcelanę funkcjonalną, ponadczasową i z „tym czymś”, czego nie da się łatwo nazwać, ani wytłumaczyć. Można to opisać jako emocję, która spływa niespodziewanie, gdy patrzymy na dany przedmiot. Po prostu musi zaiskrzyć. O sukcesie ich marki może świadczyć fakt, że wielu z ich klientów stało się ich przyjaciółmi.

Ile kosztuje porcelana?

Kwestia ceny to zawsze drażliwy temat. Gdy pytamy o połączenie niskiej ceny i wysokiej jakości słyszymy w odpowiedzi, że jest to trudne, a często mało możliwe.

„O tym można napisać książkę lub wielką rozprawę. Na cenę wpływa mnóstwo czynników, większości z nich jako klienci nie jesteśmy i nie możemy być świadomi. Nigdy nie wiemy, jakie są koszty i strategia cenowa danej marki. To jest pytanie, na które przedsiębiorcy i klienci cały czas poszukują odpowiedzi. Wypracowanie złotego środka wymaga wielu prób, kalkulacji i pracy. My cały czas próbujemy zapewnić klientom satysfakcjonującą jakość za rozsądną cenę” – mówi właścicielka marki Kalva.

Funkcjonalny dodatek do domu

Porcelana to niezbędny dodatek w wielu domach. Ręcznie wytwarzane produkty to jednocześnie unikatowa stylistyka i piękna dekoracja. Jakie rady mają twórcy marki Kalva dla osób, które szukają ciekawej porcelany do swojego domu i mieszkania?

„Ciężko udzielać konkretnych rad bez znajomości gustu i potrzeb takiej poszukującej osoby. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na jakość samego materiału oraz metodę zdobienia. Nie wszystkie dekoracje nadają się do zmywarek, nie każda ceramika okaże się trwała w mikrofalówce, nie wszystkie wyroby są bezpieczne w kontakcie z jedzeniem. Warto podpytać producenta lub sprzedającego o takie kwestie, aby nie musieć mierzyć się z rozczarowaniem i nie pożałować wydanych pieniędzy” – mówi Magda Barcik z Kalva.

Najbliższe plany marki to wprowadzenie do oferty porcelany ślubnej, więcej opcji prezentowych oraz porcelana z własnym napisem. Śledźcie ich konta na Facebooku i Instagramie, a wtedy nic Was nie ominie.

Zobacz również: Popiel – dizajn inspirowany słowiańską archeologią | Ulubiona filiżanka – inspiracje od marki Ćmielów

Ceramika z polskiej manufaktury Kalva - porcelanowy kubek super tata
Udostępnij ten artykuł
Napisane przez

Redaktor w PLN Design

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zapisz się do newslettera
Wpisz szukane słowo i kliknij enter