FOR SALE: DESIGN – hasło przyświecające 3. edycji Wroclove Design Festival stanie się pretekstem do zastanowienia nad znaczeniem designu we współczesnym świecie – świecie na sprzedaż. W miejsce prezentacji oraz dyskusji o przyczynach i skutkach konsumpcjonizmu przeobrazi się ALEJA BIELANY, która nie tylko udostępniła przestrzeń na wydarzenie, ale stała się też jego mecenasem.
Konsumpcja jest nieodzownym elementem naszego codziennego życia. Konsumujemy – kupujemy, konsumujemy – jemy, konsumujemy – używamy, konsumujemy – mamy, posiadamy. Czy robimy to świadomie? Skoro DESIGN też jest na sprzedaż, to jakie jego cechy lub właściwości mogą zamienić nas w konsumentów świadomych? Gdzie, pomiędzy produktem masowym a dziełem sztuki, umieścić DESIGN?
6000 m2 powierzchni w ALEI BIELANY, największego w Polsce centrum handlowego z szeroką ofertą mebli i wyposażenia wnętrz, na 5 festiwalowych dni (18-22 maja 2016) zamieni się w miejsce prezentacji dobrego designu w ramach wystaw tematycznych, warsztatów, spotkań oraz dyskusji o używaniu i gromadzeniu dóbr materialnych. Przestrzeń festiwalowa zostanie podzielona na 7 stref tematycznych: KIDS, ARTS&CRAFTS, POSTMORTAL, FRESH, TECHNOLOGY, FOOD DESIGN, SPORT&RELAX, a każdą z nich wypełnią wystawy i przedmioty stworzone przez uznanych, a także zdolnych, poczatkujących projektantów.
Będzie można zobaczyć, m.in.: AUSTRIAN DESIGN EXPLOSION – prezentację 150-lat austriackiego designu, łączącą fascynację technologią, kreatywne podejście do materiałów i poetyckości. Ekspozycję Instytutu Designu Kielce MUST EAT, która zwraca uwagę na kwestie nieuzasadnionego kupowania i spożywania nadmiernej ilości jedzenia, przesadnego przywiązywania wagi do jego estetyki, a także na charakter wpływu mediów na to, co i w jaki sposób jemy. Pieniądze a Design – wystawa autorstwa czeskiej grupy twórczej OKOLO obrazująca relacje pieniędzy z kreatywną twórczością z różnych punktów widzenia.
PROCES – autorska wystawa Grynasz Studio & Wroclove Design wykorzysta różne polskie wdrożenia, aby na ich przykładzie zaprezentować poszczególne etapy procesu produkcji, czyli pracę projektanta z inwestorem, sposób rozwijania koncepcji oraz efekt końcowy – gotowy produkt.
KIDS DESIGN SPACE – wyjątkowa wystawa prezentująca 14 prototypów przedmiotów użytkowych zaprojektowanych przez dzieci i projektantów, a zarazem interaktywna przestrzeń edukacyjna, która udowodni, że design to nie taki straszny stwór, a nauka to dużo frajdy i zabawy.
Wśród gości znajdą się, m.in.:
Robert Majkut, jeden z najważniejszych europejskich designerów; Dr Anna Vonhausen, inicjatorka marki VANK nagrodzonej dwiema nagrodami IF Design Award 2016; Ingrid Sol Lecia, rzeźbiarka i artystka ze Szwajcarii. Jej prace zawsze wychodzą poza ustalone granice, lokują się między projektowaniem a sztuką współczesną. Pia Interlandi – australijska projektantka mody pośmiertnej, która w swoich pracach często wykorzystuje śmierć, jako koncepcję naukową i psychologiczną. Jej prace zobaczymy w strefie POSTMORTAL.
Organizatorzy: Fundacja OPEN MIND, GRUPAKREATYWNI.PL
Mecenas: Aleja Bielany
Partnerzy Główni: Advantage Austria, Vantage Development.
Patroni Honorowi: Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Prezydent Wrocławia, Ambasadora Republiki Austrii w Polsce, Ambasador Republiki Czeskiej, Konsulat Generalny Republiki Federalnej Niemiec we Wrocławiu, Instytut Słowacki w Warszawie
Partner merytoryczny: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej
Partnerzy: CRZ Krzywy Komin, Studio Robert Majkut Design, Grynasz Studio, Austriackie Forum Kultury, Domy Czystej Energii, Uber, QHotel, Klaster Produktu Lokalnego, DEEVORY, KIDS DESIGN SPACE – dzieci projektują przestrzeń, FRESH DESIGN – Młoda Europa o Designie, Seminarium Design dla Biznesu
KIEDY? 18-22 maja 2016
GDZIE? Część meblowa Centrum Handlowego ALEJA BIELANY, ul. Czekoladowa 20, Bielany Wrocławskie
Informacje i program: www.wroclovedesign.pl, a także profil na Facebooku
PLN Design jest oficjalnym partnerem wydarzenia!