Konkurs dla architektów i projektantów na projekt wnętrza z zastosowaniem kolekcji płytek Opoczno został rozstrzygnięty. Jury po intensywnych obradach wybrało trzy zwycięskie prace, wyróżniło też aż jedenaście projektów.
#OpocznoiArchitekci
Ogłoszony w mediach społecznościowych konkurs „Codzienność dobrze zaprojektowana” był adresowany do architektów i projektantów wnętrz. Mogli wziąć w nim udział doświadczeni profesjonaliści, młodzi adepci zawodu, jak również studenci i absolwenci wydziałów projektowania i designu.
Udział w konkursie to dla początkujących projektantów możliwość zmierzenia się zarówno z innymi wkraczającymi w świat architektury wnętrz, jak i tymi, którzy mają już bogate doświadczenie. Dzięki temu, to bardzo ciekawe wyzwanie zawodowe i duża nauka na przyszłość – mówi architekt wnętrz Grzegorz Goworek, juror konkursu.
Do konkursowej rywalizacji zgłoszono ponad 100 projektów wnętrz z zastosowaniem płytek z portfolio Opoczno.
Jury nie miało łatwego zadania. Do oceny mieliśmy ponad sto świetnych prac – podkreśla Kamil Białas, redaktor naczelny magazynu White Mad i portalu WhiteMad.pl, patrona medialnego konkursu.
Wśród prac konkursowych przeważały projekty łazienek, zarówno dużych salonów kąpielowych, jak i pomieszczeń o mniejszej powierzchni. Do oceny zgłoszono również koncepcje wnętrz kuchni, jadalni oraz salonów czy sypialni, pojawiły się też przestrzenie publiczne, np. kawiarnie.
Zachwyciła nas różnorodność zaprojektowanych wnętrz. Produkty Opoczno znalazły swoje miejsce na ścianach i podłogach, za każdym razem podkreślając integralność projektu – mówi Patrycja Jakuć, Design Manager Opoczno.
Prace oceniane w dwóch etapach
Jury oceniało zgłoszone prace w dwóch etapach. Punkty przyznane podczas preselekcji pozwoliły wyłonić finałową dwudziestkę. Podczas obrad stacjonarnych, 9 grudnia br., jury wybrało trzy najlepsze prace oraz wyróżniło jedenaście projektów. Dyskusja członków jury koncentrowała się na aspektach estetycznych i praktycznych finałowych projektów. Jurorzy brali pod uwagę takie elementy jak ponadczasowość i funkcjonalność, odzwierciedlenie aktualnych tendencji oraz konsekwentne stosowanie zabiegów stylistycznych. Oceniali także kreatywność i oryginalność projektów, uwzględniali również jakość wykonania wizualizacji.
Ostateczne rozstrzygnięcie poprzedziła ocena prac w kilku aspektach: zastosowania ciekawych rozwiązań projektowych, umiejętnego i nieszablonowego użycia płytek Opoczno, uwzględnienia potrzeb użytkowników wynikających ze współczesnego stylu życia.
– Dobry projekt ma poprawiać jakość życia – podkreślał podczas obrad architekt wnętrz Grzegorz Goworek. Poza nagrodami pieniężnymi, zwycięzcy konkursu otrzymają możliwość szerokiej promocji.
Chcemy umożliwić architektom i projektantom biorącym udział w konkursie dotarcie do szerokiej społeczności osób zainteresowanych urządzaniem wnętrz. Opowiedzieć o ich projektach, pokazać jak różnorodnie można zaaranżować przestrzeń, w której codziennie przebywamy. Zwłaszcza teraz jest to niezwykle ważne by miejsce, w którym spędzamy tak wiele czasu było dopasowane do naszych potrzeb – zarówno estetycznie jak i funkcjonalnie. Spokój i równowaga, a może energia i niestandardowe podejście? Nie ma jednej recepty na dobrze zaprojektowane wnętrze. Architekt jest w stanie pomóc odnaleźć właściwe rozwiązanie – podsumowuje Małgorzata Matuzewicz, Brand Manager marki Opoczno.
Prace nagrodzone w konkursie „Codzienność dobrze zaprojektowana”
I miejsce – projekt pracowni A2 Studio Architektury.
To projekt łazienki z użyciem kolekcji płyt gresowych Eternal, które pięknie równoważą się z rattanowymi matami zastosowanymi na ścianach. Projekt zachwyca lekkością i prostotą. To jasne, pogodne wnętrze, łączące elementy stylu boho i skandynawskiego, ale przede wszystkim pełne domowej przytulności.
Projekt urzekł mnie tym, że udało się połączyć elegancję ze stylem skandynawskim. Wprowadzono delikatne beżowe kolory, które nadały tej przestrzeni kobiecej subtelności – mówi Agnieszka Gumińska z portalu PLNDesign.pl, jurorka konkursu.
II miejsce – projekt studia NO Design
W projekcie kuchni połączonej z jadalnią zastosowano płytki Santis (ściana nad blatem) oraz Color Crush i Calacatta Marble (podłoga). To luksusowe, przestronne wnętrze oferujące szereg funkcji. Płytki z rysunkiem kamienia tworzą zgraną i wysmakowaną kompozycję z drewnem oraz czernią. Projekt ujmuje przede wszystkim niezwykłą konsekwencją i ciekawym zastosowaniem produktu Opoczno.
Ten projekt bardzo nas zaskoczył, m.in. tym, że użyto płytek w bardzo nietypowy sposób na podłodze, pokazując inną niż tradycyjna możliwość ich ułożenia – wyjaśnia Iza Gemzała.
III miejsce – projekt pracowni 010 Architekci
Nowoczesna łazienka w szarościach z użyciem płytek Noisy Grey oraz Calacatta Marble White przekonała jurorów prostotą, spójnością i ponadczasowością. To minimalistyczne wnętrze, w którym rządzą minimalizm i oszczędność form, a element dekoracyjny stanowi wzór kamienia na płytkach.
Projekt jest minimalistyczny i ponadczasowy. Tak zaprojektowana łazienka, z wykorzystaniem zaproponowanych produktów, będzie dobrze wyglądać także za wiele lat – ocenia Kamil Białas, juror konkursu.
Wśród jedenastu wyróżnionych prac znalazły się projekty, które jurorzy docenili za oryginalność, ciekawe rozwiązania i kreatywne podejście do zastosowania produktu Opoczno. W tym gronie znalazły się projekty reprezentujące atrakcyjne, lubiane przez urządzających style wnętrzarskie oraz stanowiące przykład umiejętnego operowania kolorem. Wyróżnienia oraz nagrody dodatkowe otrzymują: AW interior design, Pro Sketch, Campanille, Sow Archi Design, Kucia Studio Architektura Wnętrz, Audiovizulana, Paweł Maszewski, KABO Pracownia Projektowa, Iza Piotrowska, The Colors Interior, Projekt Synteza.
W przyszłym roku marka Opoczno i architekci ponownie połączą siły, aby zaoferować ciekawe rozwiązania dla urządzających swoją życiową przestrzeń. Dlatego już dziś zapraszamy do kolejnej edycji konkursu #OpocznoiArchiteci!
Zobacz również: Subtelna odsłona betonu w kolekcjach płytek Opoczno | Grand Concept Opoczno