Bulwar Jana Karskiego to jeden z odcinków bulwarów wiślanych. Ciągnie się pomiędzy mostem Śląsko-Dąbrowskim i Gdańskim. Jest to popularna promenada spacerowa, przy której stoją ławki, altany, pergole oraz taras widokowy. Przy bulwarze cumują łodzie i barki, a sama promenada jest połączona podziemnymi przejściami ze Starym Miastem.
Bulwar Jana Karskiego
Prace nad bulwarem Jana Karskiego w Warszawie, ciągnącym się od Mostu Śląsko-Dąbrowskiego do ul. Boleść właśnie dobiegły końca.
Dziś przekazujemy warszawiakom pierwszy fragment zmodernizowanych bulwarów. Na blisko kilometrowym odcinku mieszkańcy zyskali wielkomiejską promenadę, a także ścieżkę rowerową, położone tuż nad Wisłą. Myślę, że w ten sposób udało nam się zrealizować część planów Prezydenta Starzyńskiego związany z powrotem Warszawy nad Wisłę. Dzięki lewobrzeżnym bulwarom mieszkańcy naszego miasta zyskali kolejną atrakcyjną ofertę spędzania czasu nad rzeką. Mam nadzieję, że będą z niej chętnie korzystali – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
Na przebudowanych bulwarach znajduje się wodny park zabaw, plaża miejska, ogrody dydaktyczne, amfiteatr i siedem pawilonów: w tym galerie, pawilon plażowy i kawiarnie, pomosty dla jednostek indywidualnych, zostanie wykonana również kaskada wodna od pomnika Syreny w stronę Wisły.
Nowa jakość nad Wisłą
Lewobrzeżne bulwary to nowa jakość nad Wisłą. Od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do ul. Boleść na Podzamczu powstała promenada, którą uzupełnia ścieżka rowerowa. Na całej długości nadwiślańskiego deptaku nasadzono liczne drzewa, krzewy i kwiaty, pojawiła się także mała architektura – ławki, pergole, stojaki na rowery, a także wyjątkowe oprawy oświetleniowe „żagle”.
Całość bulwaru jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodziców z dziećmi w wózkach, poprzez nowo wybudowane rampy zjazdowe oraz zmodernizowane przejścia podziemne pod Wisłostradą, wyprowadzające bezpośrednio na poziom bulwaru Wisły.
Za projekt odpowiada pracownia RS Architektura Krajobrazu.
Zobacz również: