agakubish: pomysł na ścianę

Za agakubish stoi Agnieszka Kubiszewska-Krawczyk, samouk plastyczny z wykształceniem wyższym technicznym. Ukończenie Politechniki Warszawskiej dało jej tytuł mgr inż. oraz… zamiłowanie do technicznej kreski, które widać w jej pracach.

Prace tworzone przez Agnieszkę i sygnowane przez agakubish charakteryzuje właśnie techniczna kreska, zastosowanie różnych grubości linii, a także wysoka dbałość o szczegóły. Kreskowane desenie nawiązują często do starodawnych rycin, a połączenie z częstym wypełnianiem motywów kropkami przywodzi na myśl nowoczesny styl dotwork stosowany obecnie w sztuce tatuażu, a wywodzący się z nurtu pointilizmu. (org. pointillism). Bardzo często jej prace bazują również na fotografiach, łącząc w sobie grafikę i pasję fotografowania. Ciągłe poszukiwania i odkrywanie nowych obszarów oraz łączenie technik artystycznych to nieoficjalne motto tej polskiej marki.

Dzięki współpracy wydawniczej z Grupą M-D-M, marka agakubish chce wydać w tym roku serię „Origamików”, tajemniczych książeczek dla najmłodszych i trochę starszych będącej połączeniem klasycznego origami z grafikami. Premiera planowana jest na moja 2017 r. Ze względu na żywe zainteresowanie tematami dziecięco-macierzyńsko-wnętrzarskimi agakubish pracuje nad serią drewnianych zabawek dla dzieci oraz graficznych projektów tkanin.

PLAKATY MIEJSKIE i „KOMPLECIK WARSZAWSKI”

Tematem przewodnim projektu było miasto. Autorka połączyła w nim fotografię z grafiką oraz typografią. W projekcie użyto jednej z czcionek przygotowanych przez Macieja Połczyńskiego w ramach projektu Warszawskie Kroje. 6 motywów graficznych mówi nie wprost o stolicy, próżno szukać tu Syrenki Warszawskiej, czy znanych motywów turystycznych. Projekt ten to Warszawa widziana oczami Autorki, miasto tętniące i dynamiczne. Cała seria składa się z plakatów, kartek pocztowych oraz proporczyków. Komplet 6 kartek pocztowych wydano w formie „Komplecika warszawskiego”.

POSTERY DO KOLOROWANIA

Seria „Posterów do kolorowania” to efekt połączenia obecnie popularnego trendu na kolorowanie oraz możliwości ich późniejszego wyeksponowania w domowym zaciszu i podzielenia się własnoręcznie stworzoną sztuką. To zachęta do kreatywności, zaproszenie do tworzenia poprzez relaksacyjne działanie kolorowania, jak również impuls do powrotu do lat dzieciństwa wypełnionego przecież kredkami i farbami.
Seria 30 plakatów w formacie B2 zawierać będzie najpopularniejsze motywy graficzne z serii kolorowanek „Posterów do kolorowania”. Plakaty niebawem ukażą się w sprzedaży nakładem wydawniczym Grupy M-D-M.

KALENDARZE I PLANERY

Przełom roku to must have kalendarzowo-plannerowy. Marka agakubish przygotowała 7 wzorów ściennych plakatów w formacie A2, których motywem przewodnim jest grafika. Wszystkie prace utrzymane są w kolorach czarnym i białym. W projektach Autorka wykorzystała własne grafiki oraz czcionkę i tak powstały kalendarze: „Serce”, „Góry”, „Księżyc”, „Litery czarne”, „Litery białe”, „Zboże” i „Góry #2”. „Serce” oraz „Litery białe” dostępne są w oprawie listewkowej, pozostałe kalendarze nie są oprawione. Wyeksponowany został tu charakter grafik: kropkowania, kreskowania oraz nawiązanie do dawnych rycin.

W ramach projektu powstał również „Planner” na biurko na 12 tygodni z autorskimi grafikami pochodzącymi z serii „Posterów do kolorowania”. Planner zawiera 6 kartek papieru 300 g w formacie A4, na których umieszczono dwustronnie wydruki cyfrowe dla 12 tygodni. Każda strona zawiera ozdobną subtelną kolorową grafikę oraz układ tygodniowy. Wygodny, przestronny organizer dla osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnych kalendarzy lub jako ich kreatywne uzupełnienie.