Domowa łazienka nie jest pomieszczeniem tak reprezentacyjnym, jak główny salon. Nie spędzamy w niej też tyle czasu, co w sypialni. Jednak nie znaczy to, że można o niej zapomnieć. Przeciwnie – dobrze zaprojektowana, pełna kolorów i nowoczesnych rozwiązań uprzyjemni nam chwile w niej spędzone, a domowi doda kolorytu. Jedną z marek, która jako pierwsza przychodzi nam na myśl, gdy myślimy o łazienkach, jest Antonio Lupi. Poznaj jej historię!
Na rynku istnieje wiele firm projektujących i produkujących wyposażenie łazienek. Z całą pewnością do tych najbardziej znaczących i znanych jest Antonio Lupi. Włoskie przedsiębiorstwo od wielu lat dokonuje kolejnych przełomów na rynku wanien i umywalek. Współpracuje z uznanymi projektantami, tworzy bardzo udane i artystyczne projekty, a także wprowadza na rynek wciąż nowe materiały. Innymi słowy – oglądasz najbardziej designerskie łazienki – myślisz – Antonio Lupi.
Antonio Lupi – nowe podejście do łazienki
Antonio Lupi to włoski przedsiębiorca, który założył swoją firmę w roku 1968. Zaczynał od skromnej produkcji szklanych elementów – były to głównie lustra i inne drobiazgi służące do aranżacji łazienek. Z czasem zdobywał coraz to nowe rynki, a profil marki ewoluował w kierunku projektowania i produkcji łazienkowych wanien i umywalek. Chociaż jego pierwsza fabryka powstała już w 1969 roku, na sławę trzeba było czekać prawie 20 lat. W 1986 roku Antonio Lupi wprowadził na rynek kolekcję „Antonio Lupi Bath Collection”, która podbiła międzynarodowe rynki.
Mądre zarządzanie sprawiło, że włoska marka stała się jedną z najbardziej znanych na świecie firm specjalizujących się w projektowaniu innowacyjnych produktów wyposażenia łazienek. Mowa tu nie tylko o wannach i umywalkach, ale też systemach półek łazienkowych, elementach szklanych, a także systemach oświetleniowych. Antonio Lupi od lat współpracuje z najlepszymi designerami, z których wielu wywodzi się z Włoch. Ich wysmakowane projekty sprawiają, że produkty marki Antonio Lupi są obecnie uznawane za jedne z najlepszych na świecie.
Projekt, materiał, kolor
Co sprawia, że firma Lupiego zyskała uznanie na trudnym rynku produktów łazienkowych? Złożyło się na to kilka czynników, wśród których najważniejszy jest innowacyjny projekt, odważne zastosowanie kolorów, praca nad nowymi materiałami oraz tworzenie spersonalizowanych łazienek zgodnie z życzeniami, mających różne oczekiwania, klientów.
Przez wiele lat designerzy po macoszemu traktowali wyposażenie łazienki – stanowiło ono obowiązkowy, ale nudny element mieszkania. Podejście to zmieniła właśnie marka Antonio Lupi. Pracujący dla niej projektanci zdecydowanie ożywili wzory wanien i umywalek, tworząc z nich prawdziwe dzieła sztuki. Umywalka czy wanna przestały być misą o standardowym kształcie. Zmieniły się w coś zaskakującego, przypominającego rzeźbę.
Ich kształt i faktura zmienia się w zależności od potrzeb klienta, raz będąc prostą i kanciastą bryłą geometryczną, innym razem wysmakowanym dziełem przypominającym elementy stroju czy zabytkową kolumnę, jeszcze innym kolorowym i nowoczesnym elementem o łagodnych łukach. Antonio Lupi uwielbia wprowadzać wciąż nowe kolekcje o coraz bardziej zaskakujących kształtach, walcząc z kolejnymi stereotypami dotyczącymi łazienkowej szarzyzny.
Syntetyczne materiały – corian
Przy okazji kolorów warto wspomnieć o drugim ważnym czynniku, dzięki któremu włoska marka zyskała przewagę nad konkurencją. Mowa tu o materiałach. Tradycyjna łazienka to przede wszystkim ceramika, w luksusowym wydaniu także kamień z wyższej półki – na przykład marmur. Antonio Lupi używa oczywiście tego materiału w swoich luksusowych kolekcjach. Jednak jego znakiem rozpoznawczym są nowoczesne materiały syntetyczne.
Najważniejszym z nich jest słynny corian. To tworzywo powstające z mieszaniny metakrylanu akrylu, samego akrylu oraz dodatkowym minerałów i pigmentów. W fazie początkowej jest to materiał plastyczny, dający się dowolnie formować, dzięki czemu możliwe jest tworzenie z niego najwymyślniejszych brył. Co więcej – można do niego dodawać barwniki z szerokiej palety, zmieniając dowolnie jego kolor. Po zastygnięciu corian staje się twardy jak klasyczne wyroby ceramiczne. Jego powierzchnia jest bardzo łatwa w pielęgnacji, wytrzymała i odporna na zabrudzenia, a dodatkowo sam materiał jest lekki.
Umywalka Calice
Z corianu wykonana jest właśnie umywalka Calice, którą dla Antonio Lupi zaprojektowali Mario Ferrarini i Domenico de Paulo. Łagodnie zaokrąglony produkt niejako wynurza się ze ściany, tworząc z nią jedną spójną powierzchnię. Model dostępny jest w kilku kolorach, a w jego wnętrzu ukryto diody LED, które podświetlają wnętrze. Nadaje to produktowi wrażenia nowoczesności, a jednocześnie pozwala wkomponować go w system oświetlenia pomieszczenia.
Artyzm – Controverso i Vortice
Umywalka Calice jest wzorem geometrycznej prostoty. Wyrobem z zupełnie innej kategorii są produkty z serii Controverso. To prawdziwe arcydzieła sztuki łazienkowej. Podstawę podzielono na dwie kontrastujące ze sobą części. Jedna ma kształt prostopadłościanu z równoległymi, pionowymi rowkami. Rowki płynnie przechodzą do drugiej części bryły, stając się częścią nieregularnie postrzępionej kolumny. Całość przypomina antyczną, zapomnianą rzeźbę, albo fragment zerodowanej skały.
Podobnie artystycznym kształtem charakteryzuje się kolejna umywalka od Antonio Lupi – model Vortice. Tym razem jest to coś w rodzaju dynamicznej rzeźby. Bryła ma kształt nieregularnego, odwróconego stożka, zbudowanego z równoległych poziomów. W efekcie postało coś w rodzaju połączenia piramidy schodkowej odwróconej do góry nogami z nieregularnym wirem tornada. Umywalka Vortice jest niesymetryczna – oglądana z różnych stron prezentuje się inaczej. Jednocześnie uderza efekt niezwykłego kontrastu – dynamika rzeźby przeciwstawia się solidnej trwałości marmuru, z którego wykonano ten wyrób.
Prostota – Simplo i Slot
Całkowitym przeciwieństwem wysmakowanej, rzeźbiarskiej estetyki, są dwie kolejne serie umywalek – Slot oraz Simplo. Ten pierwszy model to zbudowany jest z prostej bryły, w której dominują kąty proste. Płytka misa ma kształt rozległego prostopadłościanu doskonale pasującego do otoczenia. Slot stał się pewnego rodzaju znakiem rozpoznawczym marki Antonio Lupi – był to pierwszy wyrób tej firmy wykonany z corianu.
Z kolei model Simplo wyróżnia się niezwykle prostą geometrią i radosną paletą kolorów. Podstawa umywalki ma kształt regularnego walca, na szczycie którego umieszczono misę. Doprowadzający wodę kran jest całkowicie oddzielony od niej. Dzięki temu Simplo może być ustawione w dowolnym miejscu pokoju kąpielowego. Daje to duże możliwości elastycznego dopasowania do jego stylistyki.
Światło – Fluido
Światło jest nieodłącznym elementem wyrobów marki Antonio Lupi. W modelu Fluido, który zaprojektował Carlo Colombo, diody LED stanowią integralną część konstrukcji. Wbudowane są w ścianę umywalki, pod jej dolną krawędzią. Kolejne umieszczono wyżej, nad półką. Emitowane przez nie rozproszone światło podkreśla łagodny, pozbawiony kątów prostych kształty misy. Fluido to kolejny przykład zastosowania nowoczesnych materiałów – wykonano go z tworzywa o nazwie Flumood.
Nie tylko umywalki – Ofuro i Letteramuta
Jednak Antonio Lupi to nie tylko umywalki. Na uwagę zasługują inne elementy wyposażenia łazienek tej luksusowej marki. Chociażby kolejny projekt Carlo Colombo – wanna Ofuro. W tym przypadku mamy do czynienia również z bardzo łagodną bryłą inspirowaną orientalną estetyką. Wanna podświetlona jest w dolnej części, a łagodne światło sprawia, że wydaje się lewitować nad podłogą.
Projektowane przez włoską firmę mniejsze elementy wystroju pozwolą dopełnić wystrój każdej łazienki. Dedykowane, pasujące do estetyki wanien i umywalek lustra oraz systemy półek i mebli łazienkowych zachwycą każdego entuzjastę nowoczesnego wzornictwa. Tak jak choćby seria Letteramuta – aluminiowe, minimalistyczne podstawki pod łazienkowe akcesoria, wyglądem przypominające belkę konstrukcyjną.
Wyroby marki Antonio Lupi to wyznaczniki najlepszego wzornictwa w świecie aranżacji łazienek. Jej projektanci przez lata zdobywali rynek, odważnie wyznaczając najnowsze trendy i nie bojąc się proponować niezwykłych koncepcji. To oraz przełomowe, syntetyczne materiały, nowatorskie podejście do palety kolorów oraz dbałość o najwyższą jakość wyrobów spowodowały, że włoska marka na dobre zadomowiła się na rynku, stając się niekwestionowanym liderem wśród firm produkujących luksusowe wyroby wyposażenia łazienek.
Zobacz również: