Szukają własnej drogi w polskim wzornictwie, chcą wyznaczać trendy i zdecydowanie mają na siebie pomysł! Kto stoi za marką Duxi oraz w jaki sposób historia Polski inspiruje ją do projektowania? O to zapytaliśmy założycieli – Olę i Adama. Poznajcie niezwykłych miłośników polskiego wzornictwa!
Tworzą dziś, pamiętając o przeszłości
„Nasza historia i kultura była i jest pełna motywów, które idealnie wpisują się we współczesne wnętrza. Przez nasze dekoracyjne produkty chcemy przypominać i promować historię oraz obyczaje polskie. Tak narodził się pomysł na firmę!”- przyznaje Ola, współzałożycielka marki Duxi.
Firma została założona w Łodzi, a jej twórcami jest dziennikarka i pasjonatka historii Polski – Ola oraz przedsiębiorca o analitycznych zdolnościach, Adam. Nazwa marki nawiązuje do łacińskiego „prowadzić i nadawać kierunek” co idealnie wpisuje się w misję założycieli. Co więcej – to właśnie po Łacinie pierwszy raz pojawiła się nazwa państwa polskiego w średniowiecznym dziele pt. „Żywot pierwszy św. Wojciecha”.
Na co dzień wybierają polskie produkty, zarówno te spożywcze, jak i przemysłowe. Wspierają polskie firmy i sami chcą promować swoją ojczyznę w codziennych działaniach.
Duxi – oryginalny styl i wzornictwo
Cechą wyróżniającą marki Duxi jest styl i chęć wyznaczania nowych trendów! Za ich wzorami stoją ludzie, a konkretnie zaprzyjaźnieni artyści, pasjonaci polskiej kultury. Ola i Adam zajmują się przenoszeniem w nieszablonowy sposób elementów polskości na różnego rodzaju przedmioty. W ofercie Duxi odnajdujemy: plakaty ze słowiańskimi bóstwami i demonami, plakaty w stylu polskiej tkaniny dwuosnowowej, gałki do mebli z drewna bukowego zdobione wzorami-symbolami oraz ich autorski projekt – podświetlane grafiki.
Rzeczy są uniwersalne, ale w ofercie znajdą się także tzw.: „smaczki” dla pasjonatów i miłośników historii np. wzory plakatów z serii Tkanina dwuosnowowa są pełne symboliki, którą można odczytać. Ci, którzy jeszcze tej symboliki nie rozpoznają, mogą ją odkrywać dzięki opisom.
Plakaty są drukowane w dwóch przebiegach druku światło utwardzalnego. Jest to znacznie droższy sposób, ale trwalszy i odporniejszy na ścieranie czy światło słoneczne. Co więcej, głębia koloru jest wyraźniejsza, a nadruk jest wyczuwalny pod palcami – co daje świetny efekt wizualny. Gałki do mebli wytwarzane są specjalnie z drewna bukowego według autorskiego projektu. Dla zabezpieczenia drewna przed wilgocią i zabrudzeniami gałki są impregnowane naturalnym olejem lnianym. Na koniec następuje proces grawerowania.
Grafika podświetlana od marki Duxi
Grafika podświetlana to produkt, który został stworzony od podstaw przez założycieli DUXI. Poza autorskimi grafikami produkt ten wyróżniają pewne rozwiązania techniczne, które czynią go szczególnie wyjątkowym. Grafiki pomimo grubości jedynie 17 mm są podświetlane na całej powierzchni wydruku. Natomiast czarny kolor kompletnie blokuje światło, co daje niesamowity kontrast, od którego trudno oderwać wzrok.
Inspirujące, bo polskie!
„Inspiracją jest dla nas dosłownie wszystko, co związane jest z Polską, a dokładniej jej historia, sztuka i kultura. Nie ograniczamy się w żaden sposób. Ciągle poszukujemy inspiracji, czytając o Rzeczypospolitej przed rozbiorami, okresie międzywojennym, jak i bardzo ważnym okresie zaborów. Wtedy artyści bardzo często chcąc m. in. podnieść na duchu polskie społeczeństwo, przemycali do szeroko pojętej sztuki motywy narodowe. Niezwykle dbano o zachowanie naszej tożsamości narodowej w tamtych czasach. Sposób przenoszenia polskości do sztuki jest dla nas niezwykle istotny, bo dzisiaj chcemy, aby w polskich domach było więcej… polskości” – zdradziła nam Ola.
Dobrze zaprojektowany produkt
Zdaniem założycieli marki Duxi dobrze zaprojektowany produkt musi być stworzony z zamysłem, nieść ze sobą historię i odrobinę kunsztu rzemieślniczego. To musi być coś więcej niż ładny wygląd. Produkt estetycznie wykonany i z dobrych materiałów jest miły dla oka. Jednak dopiero kiedy skłania do rozmów czy poszerzenia wiedzy – zaczyna stanowić idealne połączenie i wnosić wartość do życia projektanta czy też klienta.
Taki właśnie produkt marka Duxi kieruje do osób, które czują nić łączącą ich z przodkami i są jej ciekawi – czyli głównie do Polaków. Przedmioty z oferty marki opowiadają o dawnych polskich zwyczajach i wierzeniach, które są do dzisiaj pielęgnowane. Przykładem może być seria: Tkanina dwuosnowowa obrazująca zwyczaje polskich świąt i obrzędów.
Ola i Adam nie zamykają się jednak tylko na rodzinny kraj! Ich planem na przyszłość jest zaistnienie na rynku zagranicznym, gdzie mogliby promować polski styl, historię i sztukę. Mianem sukcesu dla Duxi będzie wypromowanie polskiego stylu tak, aby na stałe zagościł na rynku i w świadomości ludzi.
Z zamiłowaniem projektują, drukują, grawerują, składają i pakują – wszystko to robią sami, dzięki czemu na każdym etapie mają wpływ na jakość produktów. Marka Duxi to połączenie doświadczenia i pasji jej młodych założycieli, którzy do współpracy wybierają głównie pasjonatów polskości.
Zobacz również: