Studio Poorex (wcześniej Poor Design) jest działalnością artystyczno-projektową zorientowaną głównie na działania ekspozycyjne. Część projektów jest przygotowywana tak, by można było je wdrażać do produkcji i dystrybuować – samodzielnie lub sprzedając prawa na zasadzie licencji innym firmom. Prace powstające pod szyldem Poorex są z jednej strony w jakimś sensie dowcipne, z innej zaś – nie są pozbawione drugiego dna, komentującego, odnoszącego się krytycznie do rzeczywistości.
Elementem charakteryzującym przedmioty powstałe w studiu Poorex jest geneza ich powstawania. Rodowód każdego z projektów cechuje zbieżność z rodowodem dzieł sztuki. Każda z prac, każdy przedmiot, rodzi się w głowie autora jako wynik obserwacji, autentycznej potrzeby ducha, inspiracji mniej lub bardziej banalnym zjawiskiem, jednakże stymulującym do projektowego działania.
Większość projektów stanowi reprezentację przyjętej idei, są rodzajem narzędzi do zilustrowania filozofii kryjącej się za całą działalnością. Można odnaleźć cztery elementy charakteryzujące ową filozofię, a są to kolejno:
1. opieranie się na czymś, co można nazwać „narracyjnym zapętleniem”;
2. wykorzystanie prostej mechaniki;
3. apoteoza prostych, często zdegradowanych przedmiotów;
4. a wszystko, tak czy inaczej, zamknięte jest w klamry przełamywania znanej z psychologii fiksacji funkcjonalnej, która nie pozwala na spojrzenie na przedmiot w sposób nowatorski, „w poprzek” jego pierwotnie zakładanej funkcji.
Skull Stool
Stołek kuchenny najczęściej kojarzony jest z nudną i degradującą czynnością obierania ziemniaków, najpopularniejszego warzywa w kuchni polskiej. The Skull Stool został w całości wykonany z giętej sklejki. Czaszka widoczna jest dwustronnie – dzięki symetrycznemu rozłożeniu sugerujących ją wycięć. Na stołku można usiąść, a także stanąć, by sięgnąć do wyżej położonych pólek. A w salonie, w roli podnóżka, stanowi ciekawe uzupełnienie kompletu wypoczynkowego.
Mięsolamp
Lampa stojąca, której kształt ma przywodzić na myśl kawałek mięsa z wystającą kością. To perwersyjne skojarzenie jest celowe, dodatkowo spotęgowane estetycznym wykonaniem lampy, wyrafinowaną formą i użytymi materiałami: jesionowym drewnem i proszkowo pomalowanymi metalowymi elementami. Lampa występuje w dwóch wersjach: niższa z niebieskim kloszem i niebieskim kablem oraz wyższa z czarnym kloszem i żółto-czarnym kablem.
Vice Clock
Kolekcja Vice Clocks inspirowana jest surowym i magicznym klimatem warsztatu – pracowni drobnego rzemieślnika. Został w niej wykorzystany prosty mechanizm imadła, który służyć może różnym celom; od ściskania, przytrzymywania drobiazgów, np karteczek typu postit, przez możliwość przyczepiania zegarka do różnych przedmiotów, po ścisk umożliwiający rozgniatanie orzechów.
Tik Tong
Kolekcja TIK-TONG to dwa zegary podejmujące grę ze stereotypowym wyobrażeniem zegara ściennego, wybijającego rytm charakterystycznym wahadłem. W obu przypadkach wahadło zostało zastąpione piłeczką pingpongową. W wersji mini, piłeczka odbijając się od ściany wystukuje rytm, choć nie do końca zgodny z sekundowym interwałem. Wraz z wybrzmiewaniem sprawia wrażenie przyspieszania czasu. Drugi zegar, z pięcioma piłeczkami, to nawiązanie do wahadła Newtona, ilustrującego prawo zachowania pędu i energii. Do obu obiektów zostały przygotowane krótkie filmiki, które stosując efekt zapętlenia pokazują niemożliwą sytuację ciągłego, jednostajnego ruchu odbijających się ping-pongów.
Book Holder
Prosty przedmiot, który w założeniu ma być przede wszystkim czymś w rodzaju rzeźby, elementem dekorującym i dopełniającym wnętrze. Funkcję stojaka na czytaną aktualnie książkę mamy dopiero odkryć. Użytkowa strona obiektu jest zatem nienachalnym elementem dodanym do minimalistycznej formy.