W marcu świętujemy urodziny wall-being – sklepu internetowego z plakatami polskich twórców. Przez 5 lat kolekcja wall-being rozrosła się do ponad 950 wzorów plakatów stworzonych przez uznanych i nagradzanych artystów.
5. urodziny wall-being
Wszystko zaczęło się w 2015 roku, gdy Kasia Głogowska – założycielka wall-being – postanowiła porzucić etat, aby podążyć za swoimi zainteresowaniami i intuicją.
W tamtym czasie na rynku nie było tego rodzaju sklepu, a ja czułam, że wokół jest tylu niezwykle utalentowanych młodych twórców, których prace powinny trafić do ludzi, do domów, inspirować, poprawiać nastrój i dodawać kolorów codzienności – wspomina Kasia.
Minęło 5 bardzo intensywnych lat, podczas których do wall-being dołączyło ponad 60 polskich grafików, malarzy i ilustratorów ze swoimi starannie wyselekcjonowanymi plakatami.
Siła różnorodności
Każda grafika i każdy artysta to zupełnie wyjątkowa opowieść, spojrzenie, estetyka i wrażliwość. Wall-being stawia na oryginalność i różnorodność grafik, dlatego tak ważna jest ich selekcja. Kasia od początku kierowała się założeniem, że siłą wall-being będzie rozmaitość plakatowych stylistyk i tematów. Od prostych, minimalistycznych kompozycji, przez subtelne kolaże, ilustracje w stylu retro, aż po plakaty komiksowe, typograficzne, czy inspirowane architekturą.
Coś osobistego
Założycielka wall-being wierzy, że plakaty mają moc odmieniania wnętrz: Plakaty często stają się swego rodzaju manifestem, wyrazem zainteresowań, pasji i przekonań naszych klientów. Są bardzo osobistym elementem we wnętrzu – wyzwalają emocje, przywołują wspomnienia, pobudzają wyobraźnię. I jednocześnie są łatwo dostępne i przystępne cenowo. Nie wywołują onieśmielenia, które często towarzyszy kontaktowi ze sztuką w galerii.
Sitodruki w wall-being
W 2019 roku do kolekcji dołączyły sitodruki, które uzupełniły ofertę plakatów drukowanych cyfrowo i offsetowo. Ręcznie drukowane, limitowane i sygnowane edycje sitodruków zachwycają szlachetnością i kunsztem wykonania. Każdy z plakatów jest wyjątkowy, każda odbitka różni się od pozostałych detalami, nasyceniem farbą.
Wprowadzenie sitodruków pokazało nam, że klienci wall-being są otwarci i gotowi na nowe produkty, mamy więc sporo planów rozwoju oferty i nawiązania współpracy z artystami – zdradza Kasia Głogowska. Przed nami także nowa strona internetowa i cała lista ekscytujących planów. Mamy nadzieję, że za 5 lat perspektywy będą równie obiecujące.
Artyści wall-being
Pola Augustynowicz, Marcelina Amelia, Martyna Berger, Honorata Bialic, Maciek Blaźniak, Ja Cię Broszę,Paulina Daniluk, Paulina Derecka, Przemek Dębowski, Rita Duczmańska, Iza Dudzik, Ewelina Dymek, Justyna Frąckiewicz, Aleksandra Humeniuk, Krzysztof Iwański, Joanna Jurczak, Tomasz Kaczkowski, Kazia Kalitan-Młodkowska, Jan Kallwejt, Agata Królak, Natasza Kwiatkowska, Kasia Lisiak| Adela Madej, Agnieszka Malarczyk, Michał Miszkurka, Zuza Miśko, Patryk Mogilnicki Aleksandra Morawiak, Niemapa| Kinga Offert, Magdalena Pankiewicz, Aga Pietrzykowska Magdalena Pilaczyńska, Ola Płocińska, Anna Rudak Sabina Samulska, Przemek Sokołowski, Jagoda Stączek, Paprotnik Studio, Sunday is Monday, Olga Szczechowska, Ola Szmida Anna Światłowska, Beata Śliwińska, Marek Turkowski, Dorota Wątkowska, Martyna Wilner, Maciek Wolański, Martyna Wójcik-Śmierska, Joanna Wójtowicz, Tomasz Zawistowski, Krzysztof Zdunkiewicz.
Zobacz również: Sztuka wizualna od Głowacka Studio | Vintage Print Seekers