Tegoroczną prezentację TON na targach IMM zaaranżowali czescy designerzy J. „Zaprojektowaliśmy stoisko bazujące na różnorodności funkcji i prostej estetyce. Naszym celem było zwrócenie uwagi zwiedzających na nowe produkty TON” – opowiedzieli projektanci o swoim koncepcie. Oprócz popularnych kolekcji Merano, Split, Bloom i klasycznych mebli giętych, na stoisku prezentowane były nowości.
„Księżyc ma dwie strony. Stronę, którą widzimy i tę niewidoczną. Dla mnie Moon jest krzesłem, które widzimy głównie od tyłu, wsunięte pod stół” – powiedział projektant Michal Riabič wyjaśniając nazwę pierwszego z produktów. „Chciałem, aby model był prosty ale nie oczywisty w odbiorze, aby dobrze funkcjonował również we wnętrzach, gdzie będzie ich 40 lub więcej” – dodaje. Prosta konstrukcja jest równoważona jego doskonałą ergonomią, która była ważna od samego początku tworzenia tego modelu. Bukowe krzesło i fotel posiada wiele wariantów wybarwień i tapicerki.
Następną nowością był stół Trapez, ekscytujący swoją lekkością, ponadczasową prezencją i funkcjonalnością, który zaprojektował dla TON niemiecki projektant Michael Schneider i jego studio: designschneider. „Inspiracją do projektu była jego nazwa. Jasno zdefiniowany geometryczny kształt i profil trapezoidu idealnie współgrają, dając wrażenie zerowej grawitacji“ – powiedział o stole jego projektant, Michael Schneider. Dzięki smukłej konstrukcji blatu, zapewnia maksymalną swobodę zasiadania przy nim. Stabilność i wytrzymałość gwarantują ukośnie ustawione nogi, przypominające profil skrzydeł samolotu.
Stoły z centralną nogą Hexagon, to ostatnia nowość zaprezentowana na targach w IMM. „Inspiracją były elementy industrialne z lat 80 XX wieku, które staraliśmy się przenieść i połączyć z aktualnymi trendami projektowania”- powiedziała projektantka stołu Clara del Portillo z duetu Yonoh. Bazą stołu jest heksagonalna podstawa, wykonana z czarnego żeliwa. Dwie wysokości centralnej nogi pozwalają używać Hexagon jako klasyczny stół do posiłków, jak i stolik barowy.
Oprócz nowych produktów, premierę miał też aktualny katalog TON, który będzie ważny przez najbliższe 2 lata. „Zawiera nie tylko zdjęcia aktualnych linii produktów w ofercie, ale pokazuje również strefy produkcji w naszym zakładzie” – objaśnia Dyrektor Marketingu TON, Jan Juza. Kolejne targi, do których przygotowuje się TON, to Salone del Mobile w Mediolanie. „Przygotowujemy linię produktów o zabawnym designie, współpracujemy z młodym, włoskim studiem” – podsumowuje Juza.