CHER’17 Showroom – sklep odzieżowy z kranem do Prosecco

CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov

Nowa przestrzeń dla ukraińskiej marki CHER’17 została otwarta na pierwszym piętrze budynku wybudowanego w drugiej połowie XIX wieku przy jednej z centralnych ulic Kijowa. Zadaniem projektantów z pracowni Temproject było stworzenie flagowego sklepu, który oddałby charakter marki.

CHER’17 Showroom – wnętrze inspirowane wirtualną przestrzenią

Koncepcja projektu powstała w związku z trendem digitalizacji w branży modowej. Wiele sklepów posiada salony online i wirtualne przymierzalnie. Popularność zdobywają wirtualne ubrania, które można nosić, będąc wewnątrz meta-uniwersum. Wirtualna przestrzeń tworzy własną estetykę, którą cechuje minimalizm, zabawa proporcjami przedmiotów i odważnie akcentowane kolory. Sklep CHER’17 to fizyczne wnętrze nawiązujące do estetyki przestrzeni wirtualnej.

CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov

Recepcja, imitująca masywny kamienny blok, jest metaforą natury, która odgrywa ogromną rolę w naszej codzienności. Jest to rodzaj przypomnienia, że zawsze można zatrzymać się, aby odetchnąć, naładować baterie i doświadczyć życia na własnej skórze.

Kolejnym elementem będącym echem natury stały się lustrzane i metalowe powierzchnie. Sprawiają one, że przestrzeń jest „Instagrammable”, lub inaczej mówiąc „Instagram friendly”. – Lustra o różnych kształtach i konfiguracjach powiększają optycznie przestrzeń i zacierają fizyczne granice. Są dla mnie metaforą jeziora, rzeki czy plam benzyny w kałuży na asfalcie. Woda jest moją inspiracją, żywą substancją, którą mogę obserwować bez końca. To dosłownie naturalny luksus, który nie zawsze doceniamy – mówi projektantka Anastasiia Tempynska.

CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov

Kolorowa przestrzeń

Przestrzeń sklepu ma podłużny kształt i jest podzielona na trzy strefy. Centralnym elementem pierwszej sali („Living Room”) jest masywna niebieska sofa. Za nią znajduje się ekran LED przeznaczony do wyświetlania treści związanych z marką. Kształt kanapy koresponduje z metalowymi stolikami wykonanymi z pociętych rur oraz miękkimi pufami w strefie przymierzalni.

Druga sala („Boudoir”) ma bladoróżowe ściany i podium. Na środku sali stoi różowa marmurowa umywalka z dwoma kranami: jednym z wodą i jednym z winem musującym. Zakupy z przyjaciółmi to nie tylko przymierzanie i kupowanie ubrań, ale także spotkania towarzyskie i korzystanie z życia.

W trzeciej strefie („Cabin of a private plane”), która znajduje się w głębi hali, dominuje nasycony ultramarynowy odcień powierzchni i mebli.

CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov

Marka CHER’17

CHER’17 to ukraińska marka odzieżowa, która istnieje od 2017 roku i posiada sześć sklepów w różnych miastach Ukrainy. Właścicielami marki jest para popularnych ukraińskich influencerów, blogerów i przedsiębiorców, Tetyana Parfiliyeva @tanyaparfileva i Ivan Kryshtal @vanyakryshtal.

CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov

Dla Tetyany Parfiliyevej lokal flagowego sklepu przy Velyka Vasylkivska 12 stał się symboliczny. Oprócz centralnej lokalizacji w historycznej części miasta, przestrzeń nawiązuje do historii rodziny blogerki. Pod koniec ubiegłego wieku działała tu kultowa winiarnia i restauracja „Zakarpacka Troja” – ulubione miejsce dziadka Tetyany.

Działalność w czasie wojny

Po rozpoczęciu napaści Rosji na Ukrainę (24 lutego 2022 roku), wszystkie ukraińskie firmy stanęły przed pytaniem, czy zamknąć się, czy kontynuować pracę. Kiedy wiele międzynarodowych marek masowych opuściło rynek ukraiński, aby zabezpieczyć własny biznes w okresie niestabilności, właściciele CHER’17 postanowili kontynuować pracę. W ten sposób firma wspiera swoich pracowników i gospodarkę Ukrainy. Oprócz nowych kolekcji marki, własna produkcja CHER’17 pracuje również na potrzeby militarne – szyje kominiarki i kurtki polarowe dla ukraińskich żołnierzy.

CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov

Prace nad projektem flagowego sklepu rozpoczęły się w sierpniu 2022 roku. Spotkania klientów z architektami odbywały się między syrenami przeciwlotniczymi. 10 października, w okresie realizacji projektu, w centrum Kijowa, około pół kilometra od sklepu, spadła rosyjska rakieta. Życie w Kijowie jednak trwa – ludzie chodzą do biur, siedzą w kawiarniach, chodzą na koncerty, robią zakupy.

Założycielka pracowni Temproject, Anastazja Tempynska, jest optymistką, podobnie jak właściciele CHER’17. Planują pracować na Ukrainie, rozwijać się w nowych warunkach i wspierać gospodarkę Ukrainy. A Zwycięstwo uczcić lampką wina musującego z różowego kranu tuż przy sklepie.


Marka: CHER’17 | cher17.com
Projekt: Temproject | instagram.com/temproject_
Zdjęcia: Bezuglov | bezuglov.ua

Zobacz również: CONCEPT STORE LA ANA – 80-metrowe wnętrze butiku dla kobiet w Krakowie | Monokolorystyczne wnętrze białostockiego butiku z biżuterią Alicja & Maria Jewellery

CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov
CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov
CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov
CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov
CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov
CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov
CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov
CHER'17 Showroom - sklep odzieżowy z kranem do Prosecco - projekt Temproject - foto Bezuglov