O tym, jak ważne jest oryginalne, funkcjonalne i dopracowane wnętrze biznesowe doskonale wie Alicja Król – jedna z założycielek brandu Alicja & Maria Jewellery. Monokolorystyczne wnętrze butiku tej marki stworzyli projektanci z 74studio – Damian Kozłowski oraz Katarzyna Fiedorczuk. Nowoczesna aranżacja utrzymana w odcieniach różu w niezwykle spójny sposób łączy część ekspozycyjną z segmentem biurowo-konferencyjnym. Realizację tej niebanalnej przestrzeni sfotografowali Patryk Lewiński i Paulina Angielczyk.
Butik dla wyjątkowej marki Alicja & Maria Jewellery
Marka Alicja&Maria Jewellery powstała z miłości do pięknych rzeczy. W jej ofercie można znaleźć zarówno biżuterię modową, jak i kilka minimalistycznych klasyków. Wykonywane ze srebra i częściowo także złota produkty wyróżnia wysoka jakość oraz niebanalne wzornictwo. Twórczynie podążają za najnowszymi trendami w jubilerstwie, aby móc proponować swoim klientkom odważne wzory, które dodają charakteru całej stylizacji. Biżuteria ta powstała z myślą o kobietach, aby mogły one poczuć się wyjątkowo i śmiało wyrażać siebie.
Właścicielki marki doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest we współczesnym marketingu spójna identyfikacja wizualna i dobrze zaprojektowana przestrzeń sklepu, która pozwoli wyeksponować produkty. Dlatego też zaprosiły do współpracy duet z 74studio. Butik miał łączyć w sobie funkcję przestrzeni pokazowej z biurem. Ze względu na to, że branding marki opiera się na prostych, klasycznych kompozycjach wzbogaconych o delikatny odcień różu, podobny styl musiał panować we wnętrzu. Stąd pomysł na nowoczesną, monokolorystyczną aranżację.
Nowoczesne i funkcjonalne wnętrze butiku z biżuterią modową
Na 100 metrach kwadratowych miała znaleźć się część biurowa i ekspozycyjna. Damian Kozłowski i Katarzyna Fiedorczuk zaproponowali oryginalny sposób podziału przestrzeni. Zamiast standardowej ścianki działowej, czy dodatkowych mebli, które były zbędne, wybrali dekoracyjny, transparentny parawan. Wolnostojąca konstrukcja wykonana z barwionego szkła akrylowego stała się niezwykle oryginalnym elementem i nadała wnętrzu indywidualnego charakteru. Choć stworzenie parawanu koncepcyjnie było proste, jego realizacja okazała się sporym wyzwaniem. Warto jednak było je podjąć, bo finalny efekt przerósł oczekiwania.
Część butikowa to strefa reprezentacyjna, która pełni równocześnie funkcję foyer. Jej centrum stanowi wykonana z forniru wyspa ekspozycyjna, którą zdobi logo marki. Jest ona płynnie połączona ze stołem służącym do eksponowania wybranej biżuterii. Monokolorowe zabudowy w tej strefie pełnią równocześnie funkcję przegród. Przechodząc przez wkomponowany w parawan portal, docieramy do części biurowej. Znajduje się w niej przestrzeń konferencyjna z dużym stołem, główne biuro, cztery stanowiska do pracy oraz aneks kuchenny i łazienka.
Minimalizm, elegancja i nowoczesność w odcieniach różu
Aranżacja wnętrza jest minimalistyczna i nowoczesna, a przy tym niezwykle wyrazista. Zaoblone formy wykorzystane w zabudowach oraz parawanie dopełniają okrągłe lustra i kuliste lampy. Miękkie i pełne kształty zostają połączone z ciepłym odcieniem różu – charakterystycznym dla marki. Dekoracyjnymi elementami w obydwu przestrzeniach stają się neony – różowe logo w części butikowej i nazwa firmy wpisana w kolistą konstrukcję wiszącą nad stołem konferencyjnym. Te proste, niezwykle klasyczne formy wprowadzają nutę niewymuszonej elegancji.
We wnętrzu wykorzystano proste materiały wykończeniowe w postaci farb i posadzek epoksydowych, które uzupełnia szkło akrylowe i lustra. Całość została oprawiona w klimatyczne oświetlenie. Monokolorystyczna aranżacja autorstwa duetu z 74studio pozostaje spójna, mocna i pełna charakteru. Dzięki zastosowanym kolorom i nowoczesnym formom współgra z wizerunkiem marki. Nowy lokal Alicja & Maria Jewellery to przestrzeń stworzona ze świadomością zasad współczesnego biznesu i z myślą o klientkach – odważnych, kobiecych i pewnych siebie.
Projekt: 74studio | 74studio.pl
Zdjęcia: Patryk Lewiński | Paulina Angielczyk
Zobacz również: Wnętrza MARI Concept Store w Gdyni | Projekt butiku odzieżowego od FAMM DESIGN