Zachwyt, radość i beztroska – to właśnie wyraża francuskie Ou la la!, czyli nazwa projektu koncepcyjnego przez projektantkę z pracowni FAMM DESIGN!
Różowo mi!
Projekt butiku odzieżowego to koncepcja, która powstała na potrzeby konkursu. Projektantka z pracowni FAMM DESIGN stworzyła prawdziwe cukierkową wizję marki z odzieżą plażową, a wnętrze miało być nawiązaniem do beztroskich wakacji i czasu dzieciństwa. Ściany zdobią wielkoformatowe tapety, które kojarzą się z malowniczymi zachodami słońca, a kompozycje z suchych traw przywołującymi na myśl drżące na wietrze zarośla wydm.
Kolorem dominującym w całym wnętrzu jest róż, którego różne odcienie pojawiają się w różnych miejscach. Wyrazistą barwę łagodzi biel na oświetleniu oraz ścianie przymierzalni. Gruba warstwa tynku dekoracyjnego na zabudowie z płyt gipsowo-kartonowych błyszczy w świetle, odwzorowując strukturę i barwę skał wapiennych. Z kolei podłoga wykonana z lastrico o zabawnym wzorze budzi skojarzenia z przyjemnym uczuciem ciepłego piasku pod stopami.
Projekt butiku odzieżowego jak powrót do czasów dzieciństwa
Oprócz cukierkowej tonacji, we wnętrzu sklepu odzieżowego znajdziemy wiele elementów, które przenoszą w okres radosnego dzieciństwa. Charakterystyczne dla tego czasu dla wielu z nas są przedmioty o zaokrąglonych kształtach. W koncepcji butiku zastosowano wyłącznie delikatne, obłe bryły i formy. Jako pierwsza w oczy rzuca się frezowana lada recepcyjna z neonowym napisem „O la la!”.
Zarówno przymierzalnie za nią, jak i wejścia do nich są pozbawione ostrych krawędzi. Podłogę obłożono miedzianymi listwami w kolorze różowego złota o zaoblonych rogach, zaokrąglone są również metalowe stelaże na wieszaki oraz lustra i ich ramy. Nie zabrakło tu także ciekawych dodatków w formie kwietnika, czy stylowych sof. Projekt butiku odzieżowego zakłada stworzenie miejsca zgodnie z zasadami symetrii – w pomieszczeniu, po obu stronach umieszczono lustra, by tworzyły spójny koncept i wrażenie lustrzanego odbicia.
W przypadku obiektów komercyjnych bardzo istotnym elementem jest przemyślana prezentacja produktu. Duże przeszklenia wprowadzają sporo światła naturalnego, ale niezbędne jest dobre doświetlenie produktu. Z pomocą przychodzą tu duże lampy w wiszących oprawach, które pozwolą dobrze wyeksponować ubrania zawieszone na manekinach i wieszakach. Zastosowano również reflektory na szynach oraz kierunkowe kinkiety marki AQForm, które punktowo doświetliły odzież.
Projekt został wyróżniony w konkursie „Light up! With AQForm”.
Projekt: FAMM DESIGN | fammdesign.pl
Zobacz również: Optometria Orkisz Gdynia | Warszawska piekarnia Picador