:DobryZnak i nowe szyldy oraz witryny sklepów w Elblągu

W drugiej edycji projektu :DobryZnak to Elbląg zdobył najwięcej głosów internautów, dzięki czemu witryny sześciu sklepów i lokali usługowych w tym mieście przeszły metamorfozę!

Druga edycja inicjatywy :DobryZnak

Druga edycja inicjatywy :DobryZnak, realizowanej przez stowarzyszenia Traffic Design, MiastoDwa oraz Mastercardwe współpracy z McCann Worldgroup dobiegła końca. Jej efektem jest rewitalizacja szyldów i witryn sześciu sklepów oraz lokali usługowych w Elblągu.

Celem akcji jest walka z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym spowodowanym licznymi, często kolorowymi i krzykliwymi szyldami, reklamami czy naklejkami w oknach punktów handlowych i usługowych.

:DobryZnak w Elblągu

Elbląg wygrał głosowanie internautów, które odbywało się na fanpage’u :DobryZnak. W głosowaniu
wzięło udział ponad tysiąc osób z całej Polski. Rywalami Elbląga były Inowrocław, Jaworzno,
Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Nowy wygląd, wpisujący się w estetykę okolicznej przestrzeni
miejskiej, zyskały m.in. sklep spożywczy „Teresa”, sklep wędkarski „Spławik” oraz punkt usługowy
„Elpuch”, zajmujący się czyszczeniem pierza.

„Ładne witryny to i ładna ulica. Wcześniej ta okolica była zaniedbana, ale dzięki inicjatywie :DobryZnak od Mastercard zmieniła swój kolor, swój wystrój. Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie klientów, uśmiech ludzi i fakt, że przychodzą do mnie kolejny raz” – mówi Pan Krzysztof z Zakładu Czyszczenia Pierza „Elpuch”.

Walka z wszechobecną „szyldozą”

Beneficjentami inicjatywy :DobryZnak są nie tylko właściciele lokali handlowo-usługowych,
ale również mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów.  Z kolei mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze otoczenie i estetykę punktów handlowo-usługowych, harmonijnie wkomponowanych w architekturę miejską.

„Akcją :DobryZnak wspieramy przede wszystkim przedsiębiorców, dając im szansę na rozwój swojego biznesu – zarówno dzięki atrakcyjniejszemu wyglądowi ich placówek, jak umożliwieniu im przyjmowania płatności bezgotówkowych. Obie te zmiany mogą pomóc im w przyciągnięciu klientów. Mieszkańcy natomiast zyskują coś bezcennego – piękniejszą okolicę, w której będzie się przyjemniej żyło” – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Baza profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy

W zeszłym roku inauguracji akcji towarzyszył ogólnopolski konkurs, w którym również można było
wygrać renowacje szyldów, jednak wtedy o nagrodę walczyli sami przedsiębiorcy. Tym razem
rywalizowały miasta. Mimo, że tegoroczne głosowanie już się zakończyło, akcja :DobryZnak trwa
nadal. Mali przedsiębiorcy z całej Polski mogą korzystać z platformy dobryznak.org, na której znajdą
m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwi im przeprowadzenie metamorfozy w swoim sklepie lub lokalu usługowym.

Na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Nad zawartością merytoryczną platformy czuwa stowarzyszenie Traffic Design, które na swoim koncie ma kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Trójmieście, Warszawie oraz w mniejszych miastach.

„Dzięki współpracy branży marketingowej z projektową i NGO, udało nam się wprowadzić dobre praktyki projektowe na ulice miasta z bogatą historią artystyczną. Cieszy nas fakt, że nowe szyldy przy ul. Browarnej i ul. Robotniczej, zostały dobrze przyjęte nie tylko przez przedsiębiorców, ale również przez lokalną społeczność” – mówi Małgorzata Bujak ze stowarzyszenia Traffic Design.

Kampania :DobryZnak – nagrody

Kampania :DobryZnak została wyróżniona zarówno na zagranicznych, jak i lokalnych festiwalach: m.in.
najwyższą nagrodą w kategorii „Efektywność” na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności
Golden Drum. Projekt zdobył też siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym
międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards, a także 3 srebrne miecze w konkursie
KTR 2019 oraz 2 nagrody główne w ramach Polish Graphic Design Awards 2019.

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

Wpisz szukane słowo i kliknij enter