Vitra wprowadza na rynek limitowaną edycję 500 sztuk Eames Fiberglass Armchair z kotem Steinberga. Ta wyjątkowa edycja, stworzona we współpracy z Eames Office i Herman Miller, odtwarza rysunek naszkicowany na fotelu przez rumuńsko-amerykańskiego artystę Saula Steinberga w latach 50. XX wieku. Eames i Steinberg Wkrótce po tym, jak Charles i Ray Eames opracowali krzesło Shell, ich dobry przyjaciel Saul Steinberg odwiedził ich biuro w Los Angeles przy 901 Washington Boulevard. Artysta i architekt zyskał już sławę dzięki swoim humorystycznym i czasami prowokacyjnym rysunkom ludzi i zwierząt – zwłaszcza kotów – którymi wielokrotnie przekraczał granice wyznaczone przez tradycyjne media. Fotel Eames z kotem Steinberga Podczas swojego pobytu Steinberg spontanicznie chwycił za pędzel i narysował kilka żywych postaci na meblach, podłogach i ścianach studia. Jedną z narysowanych postaci był śpiący kot. Steinberg sprawił, że „uciął” on sobie drzemkę na siedzisku jednego z foteli. Zrelaksowany, z zamkniętymi oczami, wydaje się, że znalazł idealne miejsce na odpoczynek i pozostanie zjednoczony z nim na zawsze. Odtworzenie oryginalnego rysunku Aby jak najwierniej odtworzyć kota Steinberga na każdym meblu, oryginalne krzesło – które jest w posiadaniu Instytutu Eames w Kalifornii – zostało zeskanowane przez specjalistyczną firmę, a uzyskany plik 3D posłużył do stworzenia szablonu. Saul Steinberg Zadanie odtworzenia rysunku kota Steinberga na każdym pojedynczym krześle zostało powierzone wykwalifikowanemu artyście i wykonane ręcznie przy użyciu farby, która została starannie dobrana, aby była jak najbardziej zbliżona do oryginału. Po ręcznym nałożeniu ilustracji kota, powłoka jest ręcznie numerowana, uszczelniana lakierem ochronnym i opatrywana specjalną etykietą. Rysunek kota Steinberga został wykorzystany za zgodą Fundacji Saula Steinberga. Eames Fiberglass Armchair with Steinberg Cat Krzesło z włókna szklanego W 1948 roku Charles i Ray Eames wzięli udział w „International Competition for Low-Cost Furniture Design” organizowanym przez nowojorskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej, zgłaszając krzesło z siedziskiem uformowanym tak, aby pasowało do konturów ludzkiego ciała wraz z koncepcją różnych podstaw. Ich projekt zdobył drugą nagrodę. Metalowa konstrukcja okazała się jednak zbyt skomplikowana i kosztowna, aby mogła trafić do masowej produkcji. Eames Fiberglass Armchair with Steinberg Cat Poszukiwania alternatywnych materiałów doprowadziły ich w końcu do żywicy poliestrowej wzmocnionej włóknem szklanym. Materiał ten, wcześniej niewykorzystywany w przemyśle meblarskim, pozwolił parze z powodzeniem opracować projekt konstrukcji obudowy do produkcji na dużą skalę. Fotel został wyprodukowany w limitowanej liczbie 500 sztuk Marka: Vitra | vitra.com Zobacz również: Panton Chair – historia kultowego krzesła | Krzesło Honza projektu hanczarstudio w wersji inspirowanej Solpolem Udostępnij ten artykuł Share this article Share this article Napisane przez Marcin Kieliszek Redaktor w PLN Design Subscribe Login Powiadom o nowych dalszych komentarzach nowych odpowiedziach na moje komentarze Label {} [+] Imię* E-mail* Label {} [+] Imię* E-mail* 0 komentarzy Inline Feedbacks View all comments