GDD 2019 z nowym hasłem – polaryzacja!

Gdynia Design Days to czołowy nadbałtycki festiwal inspiracji oraz praktycznej i wartościowej wiedzy o projektowaniu, prezentujący najnowsze tendencje i dobre praktyki. Program obfitujący w wystawy kuratorskie, wykłady, warsztaty, prelekcje oraz dyskusje. Skierowany jest profesjonalistów, przedsiębiorców i entuzjastów designu szukających nowych dróg działania. Hasło 12. edycji GDD – polaryzacja – daje szerokie pole do interpretacji. Jak je rozumieć?

Świat, w którym żyjemy to miejsce starć między indywidualnym interesem a dobrem wspólnym. To teraz silny indywidualizm i galopujący narcyzm spotyka się z przeciętnością, gloryfikującą prostotę i ograniczenie dóbr materialnych. Konsumpcjonizm nie daje się pogodzić z minimalizmem, a uwielbienie piękna i perfekcjonizm z zyskującą zwolenników bezceremonialną brzydotą i niedoskonałością. Wysoka jakość kolekcjonerskich bibelotów, stoi w kontrze do masowej produkcji jednorazowych przedmiotów codziennego użytku, z azjatyckich linii produkcyjnych. Wielkie korporacje napędzane siłą masowego pracoholizmu nie znajdują wspólnego mianownika z rosnącą grupą samozatrudnionych freelancerów. Ich miejsce pracy określa wyłącznie lokalizacja komputera. Influencerzy pochłonięci podnoszeniem wartości rynkowej profilu na Instagramie nie znajdują wspólnego języka z obsesyjnie unikającymi wifi zwolennikami cyfrowej anonimowości.

Polaryzacja

Polaryzacja to wyraźna rozbieżność, dychotomia poglądów i opinii, rozwarstwienie zbiorowości, podział na przeciwstawne grupy. To proces wywołany różnicowaniem się postaw w obliczu istotnych problemów, w sytuacjach skrajnych, wobec których nie sposób przejść obojętnie. Polaryzacja wyklucza nijakość, niezdecydowanie i brak zaangażowania. Każdy spór może mieć charakter pozytywny lub negatywny, kluczem jest jego efektywne zarządzanie. Tylko dialog wśród osób pewnych swoich przekonań daje możliwość wyznaczenia nowatorskich strategii działania.

Podczas 12. edycji festiwalu Gdynia Design Days między 6 a 14 lipca 2019 w gronie profesjonalistów
i miłośników dobrego projektowania wypracujemy wspólnie nowe metody działania. Działania w obszarze designu i biznesu dla spolaryzowanej rzeczywistości. Poszukamy alternatywnych materiałów przyjaznych środowisku. Przeanalizujemy możliwości lepszego wykorzystania sztucznej inteligencji z korzyścią dla użytkowników w dobie przeładowania informacjami. Zastanowimy się nad przedefiniowaniem pojęć ekonomii wobec polityki. Weźmiemy pod lupę ludzkie ciało jako źródło niewykorzystywanych dotąd surowców. A także zadamy sobie pytanie o znaczenie empatii oraz wiedzy o zdrowiu psychicznym i fizycznym istot żywych w designie.

Spotkajmy się jak co roku w Gdyni, mieście otwartym, dającym możliwość podjęcia mądrego dialogu, skonfrontowania sprzecznych poglądów, w zgodzie z interesami różnych grup społecznych. To tutaj tworzymy forum do debaty i wyciągamy wnioski, które wskazują kierunki dalszego działania.

GDD – 6-14 lipca 2019!

A o 11 edycji GDD przeczytacie TUTAJ.

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

Wpisz szukane słowo i kliknij enter