Innowacyjne, minimalistyczne i luksusowe wnętrze firmy prawniczej

Siedziba warszawskiego oddziału firmy prawniczej Kochański Zięba i Partnerzy swój dynamiczny wzrost odzwierciedla nie tylko w świadczonych wysokiej jakości usługach, ale również w innowacyjnym i bardzo kosmopolitycznym wystroju swoich biur. W jego wnętrzach każdy klient czuje, że znalazł się w profesjonalnych rękach. 1000-metrowe przestrzenie kancelarii zaprojektowane przez pracownię Iliard Architecture & Project Management nawiązują do stylistyki warszawskiego Metropolitana – biurowca klasy A, w którym mieści się kancelaria.    

Iliard zaproponował minimalistyczne, eleganckie wnętrze z dużą ilością przeszkleń i stonowaną kolorystyką ścian, uzupełnione ciepłymi fornirowanymi okładzinami. Wyrazisty mebel recepcyjny z białego hebanu oraz elegancka poczekalnia z ekspozycją sztuki podkreślają zawodowy profesjonalizm firmy prawniczej Kochański Zięba i Partnerzy.

„Po wyjątkowo designerskim wnętrzu jakie wykonaliśmy rok temu dla oddziału krakowskiego firmy prawniczej Kochański Zięba i Partnerzy, przygotowaliśmy równie ekscytujący projekt dla głównej siedziby kancelarii, która znajduje się w Warszawie. Wiemy już, że kancelaria dostarcza swoim Klientom innowacyjnych i efektywnych rozwiązań prawnych, dlatego zależało nam na tym by te wartości odzwierciedlić we również we wnętrzu warszawskiego oddziału. Za ideę przewodnią postawiliśmy sobie podkreślenie międzynarodowego charakteru działalności firmy i szeroką skalę w jakiej działa. Minimalistyczny, jednocześnie luksusowy, prestiżowy i elegancki wystrój miał ujmować estetyką i prezentować najwyższy, światowy poziom” – mówi Łukasz Koziana z pracowni Iliard Architecture & Project Management.

Przeprojektowanie warszawskiej siedziby kancelarii, począwszy od października 2017 roku, niosło ze sobą wyzwanie dodania do wcześniejszego metrażu biura aż 600 mkw. Rozbudowa umożliwiła dodanie intrygującego front desku z unikatowego, białego hebanu w przestrzeni wejścia oraz aranżację przestronnej części foyer, wygodnej dla odwiedzających kancelarię gości.

Harmonijkowe ułożenie orzechowego forniru na zaoblonej ścianie skontrastowano względem ściany sąsiadującej. Ta z kolei, utrzymana jest w stonowanej szarości i bieli, a zdobią ją jedynie częściowo wąskie  lizenia w kolorze ścian, co stanowi neutralne tło dla dwóch płaskorzeźb wybitnego polskiego artysty Ignacego Bogdanowicza, kontynuatora nurtu awangardy geometrycznej. Plastyczność tego reprezentacyjnego wnętrza buduje także architektura światła – niezwykłe, futurystyczne oświetlenie górne w formie przestrzennych okręgów oraz umiejętnie wkomponowane w przestrzenie fornirowanych ścian ciągi oświetlenia LED. Wnętrze zaplanowano w eleganckich, ciepłych tonacjach orzechowych brązów, karmelu i neutralnych szarości pozostałych ścian oraz miękkiej wykładziny.

Nowy, większy metraż umożliwił także rozbudowę przestrzeni konferencyjnej z widokiem na Plac Piłsudskiego i panoramę centrum Warszawy. Designerskie fotele głównego lobby, utrzymane w konsekwentnie popielatej szarości, zaplanowano w towarzystwie lekkich, industrialnych okrągłych stolików kawowych na czworobocznym stelażu. Prostą, ponadczasową w formie grafitową kanapę i szare fotele klubowe rozlokowano tuż obok, w bezpośrednim sąsiedztwie fornirowanej orzechem amerykańskim, harmonijkowej ściany multimedialnej. Również i w tym miejscu niebagatelną rolę odgrywa aranżacja światłem – elipsoidalne oświetlenie górne nad przestrzenią foteli zaciera granicę między funkcją a dekoracją. Z kolei bardziej powściągliwe, industrialne oświetlenie ponad częścią wypoczynkową nie przytłacza głównego dekoru tej części wnętrza – fornirowanej orzechem zaoblonej ściany. Przestrzeń pełni dwojaką funkcję – lobby na rozmowy kuluarowe podczas spotkań biznesowych oraz przestrzeni rozmów i wymiany doświadczeń podczas codziennego rytmu pracy kancelarii.

Nowa część kancelarii to także reprezentacyjna sala konferencyjna ­- Perłowa, ulokowana z widokiem na zabytkową część miasta. Dominującą biel świetlistej Sali Perłowej uzupełnia złoty odcień wykładziny, korespondujący z kremowym kolorem skórzanych foteli konferencyjnych i orzechowymi wstawkami elementów architektonicznych na połyskujących białych ścianach. Plastykę wnętrza również i w tym przypadku podkreślono dedykowanym wnętrzu projektem oświetlenia, stopniującym jego intensywność w zależności od charakteru spotkania – prezentacji, konferencji czy rozmów z Klientami.

Motyw orzechowego forniru powraca także jako okładzina nowo zaprojektowanych kontuarów, skrywających stanowiska asystenckie oraz biurka młodszych prawników w dalszej części biura, przypisanych poszczególnym praktykom. Dualizm kolorystyki wykładziny – złota i srebrna, nieformalnie wyznacza ciągi komunikacyjne kancelarii.

 

 

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

Wpisz szukane słowo i kliknij enter