Iwona Kosicka Design: szacunek do dobrych materiałów i ich pochodzenia

Szukacie mebli do jadalni, salonu albo sypialni? Najlepiej gdyby były z litego drewna dębowego? W takim razie poznajcie markę Iwona Kosicka Design.

„Ważna jest ergonomia, estetyka, zrozumienie materiału, trwałość. Ale to wszystko zależy od funkcji przedmiotu, również tej symbolicznej. Na przykład stół jest przede wszystkim świadkiem rozmów. Często tych istotnych, zmieniających bieg życia. Zawsze pozostaje w centrum uwagi i łączy wszystkich, którzy z niego korzystają. W moim odczuciu, powinien pozostać symbolem jedności rodziny, przyjaciół, człowieczeństwa. Proste kształty podkreślają jedność osób, siedzących przy najważniejszym meblu w domu. Przy stole” mówi Iwona Kosicka

„W mojej ofercie są przedmioty, które powstają z potrzeby moich klientów, np. wieszaki lub parawany. Czasem jest to manifest, tak jest w przypadku serii trofea: byk, antylopa, jeleń. To elementy dekoracyjne, które zdobią, nie krzywdząc zwierząt” – dodaje.

Przygodę ze światłem, zaczęła od kolekcji lamp ARANA, której w 2009 roku jury przyznało nagrodę główną w Plebiscycie Machina Design Award w kategorii Oświetlenie. Proste, ponadczasowe kształty, możliwość dopasowania kolorów, rozmiarów, a także wysoka jakość i polska produkcja, to najlepsza rekomendacja kolekcji liczącej 35 modeli.

Podstawą działania projektantki jest ręczna praca oraz szacunek do dobrych materiałów. Tworzy rzeczy tylko z naturalnych surowców, o ponadczasowej formie i o wysokiej jakości.

„Kocham drewno, stal, szkło, kamień, dlatego już na etapie projektowania, dbam o ich niskie zużycie. Fuzja rzemiosła z nowymi technologiami to właściwy kierunek w ekologii. Rzemiosło to baza oraz spuścizna doświadczenia przy tworzeniu takich produktów. Ważne jest to z czego produkuję, jednak przede wszystkim, szanuję ludzi którzy ze mną pracują. Tradycyjne technologie znajduję wśród małych, rodzinnych firm i wyjątkowo uzdolnionych osób. Rzemiosło skrywa wysoką kulturę pracy, niezwykłe umiejętności i ponadprzeciętnie uzdolnione osoby. Chciałabym odnowić w świadomości konsumentów znaczenie tego pojęcia” mówi projektantka.

Udostępnij ten artykuł
Napisane przez

Redaktor w PLN Design

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zapisz się do newslettera
Wpisz szukane słowo i kliknij enter