Krosno Glass – świat pokochał polskie szkło

Niewiele jest polskich firm wnętrzarskich, które mogą poszczycić się taką renomą i popularnością zagranicą jak Krosno Glass, jeden z najstarszych rodzimych producentów szkła. Na czym polega fenomen marki, która nawet w dobie pandemii notuje rekordy sprzedaży? Jakie ma plany na przyszłość i która jej kolekcja podbiła serca klientów na całym świecie? Przekonajmy się rozmawiając z przedstawicielami firmy.

Krosno Glass – tradycja i nowoczesność

Krosno Glass to bez wątpienia jedna z kultowych polskich marek, którą z powodzeniem określić można mianem dobra narodowego. Kieliszki, szklanki, patery czy salaterki z krośnieńskiej manufaktury szkła są stałym elementem wyposażenia domów większości Polaków, a należy również pamiętać, że marka oferuje równie bogate portfolio szkła dekoracyjnego. Co ciekawe, firmie skutecznie udało się przekuć sukces krajowy na zbudowanie bardzo mocnej pozycji na rynkach międzynarodowych.

Krosno Glass - świat pokochał polskie szkło

Do tego potrzebna była przemyślana strategia marki, która umiejętnie połączy blisko stuletnie dziedzictwo (Krosno powstało w 1923 roku!) z nowoczesnymi formami sprzedaży i kontaktu z klientem. Efekt? Produkty sygnowane Krosno Glass eksportowane są do ponad 60 krajów na świecie, a to jeszcze nie koniec ambitnych planów producenta.

Amazon pod wrażeniem

Doskonałym przykładem międzynarodowego sukcesu Krosna Glass jest współpraca z serwisem Amazon – największym na świecie sklepem internetowym, która rozpoczęła się w 2018 roku. Produkty marki są dostępne na 6 rynkach w Europie, wkrótce sprzedaż zostanie rozszerzona o kolejne kraje: Szwecję i USA. Rok do roku Krosno Glass osiągnęło na Amazon wzrost sprzedaży o 230%, a tylko podczas pierwszych 3 kwartałów tego roku zrealizowało 67 624 zamówień!

Krosno Glass - świat pokochał polskie szkło

Największymi miłośnikami polskiego szkła z Podkarpacia są Brytyjczycy i Niemcy, ale bardzo szybko rośnie popularność krośnieńskich kieliszków, szklanek czy karafek również w Hiszpanii, Francji i we Włoszech. Wspomniane narody przykładają olbrzymią wagę do sztuki dekoracji stołu, dlatego popularność polskiego szkła należy traktować jako wyraz uznania dla jego designu i jakości. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie rozwój nowych kanałów dystrybucji. Kooperacja z Amazon jest realizacją jednego z filarów polityki Krosno Glass, a więc rozwoju sprzedaży online.

„E-commerce jest obszarem, który znacząco wpłynął na sposób, w jaki firmy starają się dotrzeć do swoich klientów i prowadzą biznes. Sprzedaż szkła również podlega tym mechanizmom oraz zmianom w sposobie zachowania konsumentów. W Krosno Glass doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten proces to olbrzymie wyzwanie, ale też wielka szansa dla naszej firmy. Dlatego konsekwentnie rozwijamy swoje kompetencje i budujemy narzędzia, które, jesteśmy przekonani, pozwolą nam być jednymi z liderów sprzedaży w kanałach online w naszej branży” – podkreśla Paweł Szymański, prezes Krosno Glass S.A.

Krosno Glass - świat pokochał polskie szkło

Avant-Garde – międzynarodowa gwiazda

Na podstawie dziesiątków tysięcy zamówień na Amazonie można śmiało wyłonić niekwestionowaną gwiazdę w ofercie Krosno Glass. Największym uznaniem zagranicznych klientów cieszy się kolekcja Avant-Garde, na którą składają się kieliszki do białego i czerwonego wina, piwa, szampana i margerity, szklanki, pokale do drinków, karafka oraz dzbanek.

Avant-Garde to połączenie oryginalnego wzornictwa (ciekawa forma czarek), krystalicznej przejrzystości szkła (to znak rozpoznawczy tej huty) oraz funkcjonalności. Wyróżnia się ona nowoczesną linią o delikatnie zaoblonych kształtach. Walory estetyczne szkła z tej kolekcji doskonale podkreślą doznania smakowe degustowanych w nim trunków. Na uwagę zasługuje jej ponadczasowa elegancja, niezależna od przelotnych trendów.

Krosno Glass - świat pokochał polskie szkłoKrosno Glass - świat pokochał polskie szkłoKrosno Glass - świat pokochał polskie szkło

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera.

wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od klientów PLN Design.

Wpisz szukane słowo i kliknij enter