Marka VOX odmienia biuro Fundacji Malta

Kiedyś była tam kawiarnia i teatr, a swoją salę prób miał Krzysztof Komeda. Potem przyszedł czas na kasyno oraz siedzibę lokalnego sztabu Euro 2012. Obecnie w zabytkowym budynku Arkadii w Poznaniu mieści się siedziba Fundacji Malta, organizująca Festiwal Malta – jedno z największych wydarzeń teatralnych w Polsce. Jej biuro przeszło właśnie metamorfozę. Na pierwszy plan wysunęły się potrzeby pracowników i styl ich pracy, do których stylistka VOX dopasowała wyposażenie. Projekt powstawał w programie do aranżacji wnętrz VOXBOX.

Historia zatacza koło

W 1997 roku po raz pierwszy przecięły się drogi Festiwalu Malta i VOX. Przez kolejne lata marka VOX wspierała działania tego międzynarodowego wydarzenia, opiekując się między innymi strefą dziecięcą. Wyposażyła pierwszą siedzibę Fundacji w Centrum Kultury Zamek, a w tym roku, z nową energią i pomysłami VOX podjął się metamorfozy przestrzeni w budynku Arkadii. Po raz kolejny dołączył także do Festiwalu jako główny partner wydarzenia. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem ,,Powrót na ziemię”.

Fundacja Malta - biuro przed metamorfozą
Siedziba Fundacji Malta przed metamorfozą

Potrzeby na pierwszym planie

Na kilka miesięcy przed rozpoczęciem Festiwalu rozpoczął się proces odświeżenia oraz aranżacji biura Fundacji. Loftowa przestrzeń wielkości 400 m2 ma bardzo zdefiniowany i specyficzny charakter, a jej industrialne wnętrze podkreśla techniczne oświetlenie.

Fundacja Malta - metamorfoza biura
Siedziba Fundacji Malta po metamorfozie przeprowadzonej przez VOX

„To tutaj zapadają najważniejsze decyzje dotyczące Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Malta, ale też innych działań, bo Fundacja Malta odpowiada też za działania edukacyjne, animacyjne, aktywizujące. Realizujemy różne inicjatywy, przychodzą ludzie, którzy interesują się wieloma tematami, na przykład klimatem i ekologią. Jesteśmy załogą, która z chęcią przyjmuje takie osoby, dzielimy się tą przestrzenią, bo zależy nam na kreatywnej wymianie myśli” – dodaje Agnieszka Kopiewska, kierowniczka komunikacji Malta Festival.

Sposób funkcjonowania pracowników biura oraz ich potrzeby były niezwykle istotne przy kreowaniu przestrzeni. Natalia Całus, stylistka VOX, skupiła się głównie na specyfice miejsca, tworzonego przez zespół ludzi, dla których sztuka ma ogromne znaczenie.

Marka VOX odmienia biuro Fundacji Malta
Postawiono na meble na meble łączące w sobie estetykę oraz funkcjonalność

Projekt rozpoczęłam od szczegółowej analizy potrzeb jej użytkowników, chciałam żeby nie była to dla pracowników Fundacji rewolucyjna zmiana, raczej udogodnienie dotychczasowej ulubionej codzienności, którą wypracowali w swoim zgranym zespole” – mówi projektantka.

Wnętrze bez podziału

Ideą Fundacji jest wspólnotowość, co dobrze widać w przestrzeni jej 400-metrowego biura. Znajdziemy w nim miejsce pracy dla wielu osób oraz strefy tematyczne – obszar przeznaczony dla wolontariuszy, miejsce dedykowane spotkaniom oraz zakątek, w którym każdy może się zrelaksować. Projektantka VOX chciała zachować tę specyfikę i wpisać się nowymi aranżacjami w klimat istniejącego biura. Projekt biura Fundacji Malta powstał w VOXBOX, intuicyjnym programie do aranżacji wnętrz.

Marka VOX odmienia biuro Fundacji Malta
Projekt aranżacji biura powstał w programie VOXBOX

Meble służą pomocą

Podczas rozmów z pracownikami biura Fundacji na plan pierwszy wysunęły się potrzeby związane z przechowywaniem materiałów festiwalowych. Barwne wydawnictwa, liczne książki i albumy znalazły swoje miejsce w zamykanych szafach oraz otwartych regałach. Do tego stylistka VOX wykorzystała kolekcję mebli Young Users, wyróżniającą się pojemnością oraz możliwością segregowania i łatwego oznaczania poszczególnych rzeczy.

Fundacja Malta - metamorfoza biura
Metamorfoza przestrzeni rozpoczęła się od analizy potrzeb jej użytkowników

„Strefa przechowywania wymagała dużej ilości mebli, nie chciałam żeby przytłoczyła całość aranżacji. Doskonale sprawdziły się w tej roli meble Young Users ze swoimi geometrycznymi regularnymi podziałami i bielą, które spowodowały, że szafy dosłownie wtopiły się w otoczenie” – wskazuje Natalia Całus.

Pozostałe elementy wyposażenia biura powstały dzięki systemowi meblowemu Creative. Jego cechą szczególną jest możliwość personalizacji, która pozwala na samodzielny wybór funkcji oraz estetyki mebla, począwszy od koloru frontów po uchwyty i nóżki.

W ten sposób stylistka VOX w konfiguratorze Creative stworzyła szafy, komody i stoliki idealnie dopasowane do wymagającej przestrzeni biura – tak powstały różne sfery, bazujące na potrzebach użytkowników. Natalia Całus dodaje, że ich kolorystyka zainspirowana była językiem graficznym Festiwalu.

By poczuć się jak w domu

Wielobarwne bryły regałów podkreślają wyjątkowy charakter miejsca, jednocześnie nadając mu przytulny klimat. Dzięki modułom meblowym i pełnej personalizacji wyposażenia powstało wielozadaniowe biuro, w którym czuć ducha twórczej wolności.

Marka VOX odmienia biuro Fundacji Malta
Meble z systemu Creative wzmacniają przytulny charakter wnętrza

„Nowa aranżacja wydobyła z tej przestrzeni jej naturalny potencjał. Cieszę się, że mogłam pomóc w projektowaniu miejsca dla ludzi, którzy sprawiają, że teatr corocznie wychodzi na ulicę naszego miasta” – mówi Natalia Całus.

„Czujemy się tu trochę jak w domu i chcemy żeby ten dom był przyjemny, dobrze wyglądał i żebyśmy się w nim odnajdywali. Nowe meble doskonale oddają charakter tego miejsca, współgrają z nim i dodają mu nowej energii. Przestrzeń nie straciła nic ze swojego uroku, a wręcz przeciwnie – wyposażenie od VOX podkreśla wszystkie jego atuty” – zaznacza Agnieszka Kopiewska.

Marka VOX

VOX to marka wnętrzarska o unikatowym i uzupełniającym się portfolio produktów oraz usług związanych z urządzaniem mieszkań i domów. W VOX wierzą, że prawdziwa wolność zaczyna się w domu, a to jak mieszkamy ma ogromny wpływ na nasze życie. Dlatego ich produkty powstają w odpowiedzi na realne potrzeby człowieka, w oparciu o metodologię design thinking. Pracują nad nimi multidyscyplinarne zespoły, w skład których, oprócz projektantów, wchodzą psychologowie, etnografowie czy socjologowie. Ich celem jest nieustanny rozwój i dostarczanie kompleksowych rozwiązań wnętrzarskich. W ten sposób powstają stylistycznie dopasowane do siebie kolekcje mebli, podłóg, drzwi, dodatków oraz systemów ściennych i elewacyjnych.

Zobacz również: Biuro Tpay oddające DNA marki | Biuro bukmachera Fortuna Entertainment Group

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera.

wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od klientów PLN Design.

Wpisz szukane słowo i kliknij enter