Museo Italiano dell’Audiovisivo e del Cinema projektu NONE Collective

NONE Collective zaprojektował MIAC, czyli Museo Italiano dell’Audiovisivo e del Cinema, które zostało otwarte dla publiczności w grudniu 2019 roku. Nowe muzeum – multimedialne i interaktywne – poświęcone zostało historii kina, telewizji oraz radia i opowiada o tym,  jak te media wpłynęły na naszą historię.

Museo Italiano dell’Audiovisivo e del Cinema

Museo Italiano dell’Audiovisivo e del Cinema ma powierzchnię niemal 1200 metrów kwadratowych. Składa się z 12 głównych pomieszczeń usytuowanych w przestrzeniach dawnych laboratoriów rozwoju i druku Cinecittà – budynku, który przez dłuższy czas nie był wykorzystywany do żadnych celów ze względu na proces cyfryzacji przemysłu filmowego. Teraz świat audiowizualny powrócił, opowiadając swoją historię w innowacyjny sposób.

Światło, dźwięk, kształt i materia

Światło, dźwięk, kształt i materia to elementy składowe dwunastu instalacji stworzonych przez projektantów z NONE Collective.  Instalacje poruszają takie zagadnienia, jak: emocje, język, miłość i przyszłość. Obok innowacyjnych doświadczeń instalacji w każdym pokoju znajduje się także analiza techniczna poświęcona radiu i telewizji. Centralnym elementem Museo Italiano dell’Audiovisivo e del Cinema jest taśmociąg, który niegdyś transportował taśmy filmowe, a dziś jest częścią tej interaktywnej wystawy.

Każda z dwunastu przestrzeni muzealnych została zaprojektowana w taki sposób, aby skupiała się na konkretnej tematyce. Każdą z instalacji zwiedzający może przeżywać za każdym razem w inny sposób. Collective None zaznacza, że w tym celu przerobiono ok. 400 filmów, co pozwoliło na stworzenie wyjątkowej podróży, której celem jest nie tylko zapewnienie doznań edukacyjnych, ale również i wiedzy.

Dołożono wszelkich starań, aby wzbudzić zainteresowanie i ciekawość odwiedzających zachęcając ich do odkrywania i lepszego rozumienia świata włoskiego kina, telewizji i radia. Twórcy projektu zaznaczają, że technologia pozwala nam badać różne formy narracji przy użyciu różnych mediów i stymulowania percepcji. Ewolucja audiowizualna, taśmy filmowej lub wideo, nie może zastąpić oryginalnych mediów, ale łączy je, wzbogacając o nowe techniki i elementy, takie jak ruch widza czy nieskończone punkty widzenia, tworząc nowe możliwości odbioru.

„Stałe muzeum multimedialne bardzo różni się od tymczasowej instalacji. W przypadku muzeum trzeba zwracać uwagę na wiele technologicznych elementów” – mówią projektanci z pracowni NONE Collective.

Stawiając sobie za główny cel ułatwienie zarządzania Museo Italiano dell’Audiovisivo e del Cinema projektu, pracownia NONE Collective zaprojektowała system technologiczny, w którym jeden komputer odpowiada za kontrolę różnych instalacji. Infrastruktura została zaprojektowana w ten sposób, aby umożliwić zdalne monitorowanie, kontrolę i aktualizację każdego urządzenia.

Pracownia NONE Collective

NONE Collective bada relacje między sztuką a technologią, tworząc instalacje, wystawy i muzea. Pracownia prezentowała swoje wystawy w takich miejscach jak Somerset House w Londynie (Wielka Brytania), Farol Santader w San Paolo (Brazylia), Fukuoka Science Museum w Fukuoka (Japonia), Palazzo delle Esposizioni di Roma w Rzymie i Salone del Mobile di Milano w Mediolanie (Włochy). Jedną z nich, czyli „The Dream Factory” można było oglądać w Cannes!

Zdjęcia: Cristina Vatielli

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych w celu otrzymywania newslettera.

wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od klientów PLN Design.

Wpisz szukane słowo i kliknij enter