Neon Innovation Hub, to miejsce gdzie tworzą się idee

Czy sama przestrzeń może inspirować użytkownika do kreatywnego myślenia i generować idee? Jak powinno być zaprojektowane miejsce, w którym powstają najlepsze pomysły i jak budować w niej społeczność, która chce wymieniać się swoją wiedzą i tworzyć kreatywny kolektyw? Na te pytania odpowiada nowe środowisko pracy takich marek jak Onet, Business Insider, Noizz, Forbes czy Ofeminin. Biuro, w którym pracownia Workplace zaprojektowała nie tylko przestrzeń, ale też doświadczenia jej użytkowników.

IDEA

Współczesna kultura pracy i biznes opiera się na wymianie wiedzy, która jest podstawą innowacji. Kreatywność opiera się na dwóch akcjach – generowaniu pomysłu i jego implementacji. Zarząd Grupy Onet – Ringier Axel Springier chciał stworzyć miejsce, które wspierać będzie obie te aktywności i zapewniać odpowiednie wsparcie do rozwoju innowacyjności. Biuro, które będzie wizytówką i domem dla nowoczesnych portali medialnych, które tak jak biuro mają odpowiadać na potrzeby współczesnych generacji. Wizja biura miała przyciągać najlepszych, gromadzić kreatywność w jednej przestrzeni, być miejscem, które motywuje do promowania brandów i oddaje ich charakter.

DESIGN

Zaprojektowaliśmy przestrzeń, którą nie wahamy się nazwać po prostu “modną”. To przestrzeń dla młodych ludzi podążającymi za najnowszymi trendami. Przestrzeń biura miała przypominać brooklyńską kawiarnię, pełną energii i pobudzającej atmosfery. Loftowy, garażowy styl wystroju został wybrany jako motyw przewodni. Proces projektowy opierał się stałej wymianie myśli z zarządem, a o wyborze finalnej koncepcji decydowały detale.

Sercem firmy jest centralna strefa networkingowa. Prócz funkcji socjalnej, może ona też być przekształcona na event-zone. Ceglane ściany, odkryty sufit, stalowe szprosy w przeszkleniach i duża ilość drewnianych i metalowych elementów to komponenty, które ją definiują. Wokół niej funkcjonują przestrzenie pracy poszczególnych marek. Mają one oryginalny i dopasowany do charakteru brandu design, uzupełniony o autorski spacebranding w postaci neonów i delikatnych elementów scenograficznych. Noizz to industrialna przestrzeń połączona ze strefą networkingową, Business Insider natomiast, ma elegancki, i oszczędny w detale wystrój odpowiedni dla charakteru treści redakcji. Także transparentność przestrzeni odgrywała dużą rolę w całym projekcie. Idealnie oddaje to gabinet dyrektora operacyjnego firmy, Jovana. Całkowicie przeszklony, zlokalizowany tuż przy “networku”, ma służyć jako miejsce spotkań, gdzie każdy może wejść i porozmawiać. Jest też miejsce dedykowane klientom wydawnictw – multimedialny showroom w którym gości wita Alexa – głos inteligentnego systemu Amazon Echo.     

MAKE IMPOSSIBLE, POSSIBLE

Neon Innovation Hub, to miejsce gdzie tworzą się idee. Po 3 miesiącach funkcjonowania biura widzimy, jak przestrzeń żyje – strefa networkingowa to miejsce pełne ludzi, gdzie słyszymy entuzjazm pracowników. Dzięki przeprowadzonym wywiadom po przeprowadzce wiemy też już, co należy zmodyfikować i udoskonalić, aby przestrzeń jeszcze lepiej odpowiadała na potrzeby jej użytkowników, umożliwiając im generowanie najlepszych pomysłów.

Udostępnij ten artykuł

Zapisz się do newslettera

Wpisz szukane słowo i kliknij enter