Pierwszy raz mieliśmy okazję zobaczyć projekt tej marki na Łódź Design Festival 2015. Byliśmy i nadal jesteśmy totalnie zachwyceni – o kim mowa?
VOLA . art of deco, jako marka, istnieje na rynku dokładnie rok. Pierwsza kolekcja, utrzymana w trendzie mix&match, została przyjęta bardzo dobrze. Produkty wzbudzają zainteresowanie przede wszystkim dzięki nietypowej dekoracji, ale także możliwości indywidualnego zestawiania ze sobą czterech wzorów, dwóch pełnych i dwóch delikatnych. Nowoczesne wzornictwo, proste formy i monochromatyczne, bogate dekoracje najbliższe są stylowi fusion, z powodzeniem przełamując konwenanse minimalistycznych aranżacji. Są również cenione przez klientów preferujących styl bardziej klasyczny. Szkło jest dmuchane ręcznie, porcelana tylko w pierwszym gatunku.
„Dodatkowo zadbaliśmy również o odpowiednie opakowania i wszystkie detale towarzyszące samemu produktowi. Mamy już na koncie pierwsze publikacje, m.in. we wrześniowym wydaniu magazynu Elle Decoration 08-09/2015; oraz sukcesy – znaleźliśmy się w finale konkursu Ornament w formie użytkowej prezentowanego szerzej podczas tegorocznej edycji Gdynia Design Days oraz finale konkursu makeme! na Lodz Design Festival. Porcelana była również prezentowana na wystawach w Helsinkach oraz w Stalowej Woli. Z początkiem przyszłego roku oferta marki poszerzy się o dwie nowe kolekcje, których skromna premiera miała już miejsce na naszych serwisach społecznościowych” – mówi projektant Marcin Młoczkowski.
Projekt powstał na zlecenie niewielkiej firmy z dużymi ambicjami, która swoje 20-letnie doświadczenie w branży dekoracyjnej szkła i porcelany chciałaby przełożyć na swoją własną markę, chcąc równocześnie pokazać, że w dzisiejszych czasach możliwe jest stworzenie produktu wysokiej jakości, o wyjątkowym i ponadczasowym wzornictwie, dodatkowo z dumą głoszącego hasło 100% Made in Poland.
„Osobiście odpowiadam za całość projektu VOLA, od pierwszych szkiców logotypu, poprzez dobór produktów, projekty dekoracji, opakowania, marketing, na koncepcji strony internetowej kończąc. Pełnię jednocześnie funkcję projektanta, fotografa a także od niedawna project managera marki” – dodaje projektant.
Powstanie marki VOLA pokazuje, że możliwe jest stworzenie produktu o wysokiej estetyce, w krótkiej serii, mogącego konkurować z największymi przedstawicielami rynku, a przy tym pozostać całkowicie polską produkcją. Nie posiada w prawdzie rozpoznawalnej nazwy i wieloletniej historii, ale w czasach optymalizacji i zaniku pewnych wartości stworzenie produktu z dobrym i niespotykanym wzornictwem, popartym wieloletnim doświadczeniem może wypełnić pewną niszę na rynku. I walczyć na nim przede wszystkim jakością…