Lush Market i ręcznie modelowana ceramika

Lush Market to powstała w 2016 roku mała poznańska pracownia ceramiczna. Mała, bo tworzona jedynie przez Mateusza Łotockiego, absolwenta wzornictwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Mateusz odpowiada za ceramikę na każdym z etapów jej powstawania: od zaprojektowania, przez modelowanie formy na kole garncarskim, aż po szkliwienie i wypał.

Ceramika od Lush Market

Lush Market to marka założona przez Mateusza Łotockiego. Designer do swoich projektów używa w zależności od przeznaczenia naczynia gliny kamionkowej i porcelany. Samodzielnie miesza i barwi różne masy ceramiczne, dlatego każdy z produktów jest zupełnie niepowtarzalny: zarówno dzięki technice toczenia na kole, jak i pozyskiwania faktur i kolorów.

Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market

Inspirację czerpie głównie z dokonań japońskiego rzemiosła. Kieruje się filozofią wabi-sabi. Przedkłada ergonomię użytkowania nad wymyślne wzornictwo. Projekty Lush Market są minimalistyczne, oszczędne w formie i kierują uwagę na detal. Codzienne używanie ich ma dawać czystą przyjemność obcowania z najwyższej jakości designem.

Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market

Długowieczność i uniwersalność

Marka stawia na długowieczność i uniwersalność dobrego kraftu. Każde z przygotowanych przez Mateusza Łotockiego naczyń charakteryzuje się wielofunkcyjnością. Czarki zostały zaprojektowane tak, aby sprawdziły się zarówno jako naczynia do podawania naparów ziołowych czy kawy, i jako doniczki na niewielkie rośliny. Podobnie większe i mniejsze miski – nieważne czy serwujemy w nich ramen, czy przechowujemy owoce – są one dopasowane.

Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market

Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market
Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market
Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market
Ręcznie modelowana ceramika od Lush Market

Udostępnij ten artykuł
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zapisz się do newslettera
Wpisz szukane słowo i kliknij enter