Kuchnia minimal to projekt, który zaprojektowała Zuzanna Jakubowska-Adamczyk. Jej układ funkcjonalny to koncepcja dopracowana pod względem rozwiązań materiałowych, kolorystyki i faktur. Króluje w niej ponadczasowa biel, zieleń oraz marmur.
Zuzanna Jakubowska-Adamczyk i kuchnia z zielonym detalem
Głównymi założeniami w projekcie, który stworzyła Zuzanna Jakubowska-Adamczyk było stworzenie jasnego, przestronnego wnętrza, które doświetla okno narożne. W kuchni miała się znaleźć jak największa ilość wygodnego blatu roboczego oraz komfortowe miejsce na przechowywanie w formie szuflad i optymalnie wykorzystanych narożników. Oprócz tego nie mogło oczywiście zabraknąć niezbędnych sprzętów, takich jak pełnowymiarowa zmywarka, standardowej wielkości zlew, płyta indukcyjna i lodówka oraz piekarnik w wysokiej zabudowie.
„Z przygotowanych wariantów funkcjonalnych, klienci postawili na układ ze strefą gotowania dostosowaną układem do narożnego okna. Dodatkowo, w kuchni wyodrębniona została osobna wnęka robocza, z przeznaczeniem na “czystsze” zajęcia kuchenne, takie jak na przykład podanie kawy czy herbaty” – mówi Zuzanna Jakubowska-Adamczyk.
Ciekawą formę, którą tworzy zabudowa podkreśliło zastosowanie konglomeratu Technistone Calacatta Silva na całej powierzchni wnęki – wraz z obudową ścian bocznych i sufitu. W jej wnętrzu natomiast, uwagę kradną wykonane na zamówienie, zielone fronty meblowe, fazowane we wzór klasycznej jodełki.
Ascetyczna kolorystyka
Kuchnię w takiej formie dopełnia ascetyczna kolorystyka – na blatach i fartuchach zastosowano ten sam konglomerat w bieli, z bardzo delikatnym i eleganckim rysunkiem użylenia, nawiązującym do marmuru bianco statuario. Proste białe fronty i szare kafle stanowią wyważone tło, przełamane jedynie czarnymi płaszczyznami sprzętów AGD. Na uwagę zasługuje płyta indukcyjna, wtopiona w blat tak, że tworzy z nim jedną płaszczyznę.
Całość uzupełniają konsekwentie zastosowane czarne gałki Helix i uchwyty Graf od Beslag Design. Ich fakturowana forma nawiązuje do dawnych pokręteł radiowych. Minimalistyczny charakter podkreślają oszczędne w formie, białe lampy Nowodvorski Bit White, w teatralny sposób wtopione we wnękę w suficie podwieszanym.
Zuzanna Jakubowska-Adamczyk
Zuzanna Jakubowska-Adamczyk studiowała architekturę i urbanistykę na Politechnice Poznańskiej oraz Sapienza Universita degli Studi di Roma w Rzymie. Już w czasie studiów odbyła pierwszą praktykę w filii japońskiego biura Arata Isozaki & Associates w Barcelonie, gdzie zajmowała się pracą przy Wielkim Muzeum Egiptu (GEM) w Gizie. W latach 2015-2016, już jako samodzielny projektant, pracowała na Krecie, gdzie we współpracy z Polyergo, brała udział w projektowaniu willi, basenów i domów wakacyjnych oraz renowacji kamiennych budynków na terenach objętych ochroną konserwatorską.
W 2016r. odbyła 6-miesięczną praktykę w Łodzi, pracując przy kompleksie Monopolis, czyli dawnej fabryce Polmosu. Podczas praktyki, prowadziła projekt renowacji budynku przeznaczonego na siłownię, basen i strefę fitness, wraz z rozwiązaniami technicznymi renowacji i koordynacją prac instalatorów i branżystów.
Od 2015 roku prowadzi również własną działalność projektową, zajmując się przede wszystkim wnętrzami, architekturą oraz zagadnieniami z dziedziny designu.
Zobacz również: Stylowa kuchnia w poniemieckiej nieruchomości | Kuchnia Mileny Krawczyńskiej z duetu Siostry ADIHD